Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Vin banii de la UE: Un mare proiect depus pe 29 decembrie 2018 va primi finanțare în următoarele zile

fonduri-europene

România a trimis proiecte în valoare de 640 de milioane de euro la Comisia Europeană (CE), în ultimele două săptămâni ale anului trecut, a anunțat Corina Crețu, comisarul european pe Politică Regională, vineri seara, în cadrul unei emisiuni.

Pe lângă această sumă, proiecte în valoare de alți 22 de milioane de euro erau deja depuse la CE, a subliniat Corina Crețu.

Citește și: S-a aflat! Cine e, de fapt, românul care a realizat din ‘umbră’ discursul lui Donald Tusk

Comisia Europeană va aproba, în cursul lunii ianuarie, proiectul depus de autorităţile române pentru finanţarea unei părţi din magistrala de metrou M6 care va lega Capitala de Aeroportul "Henri Coandă", a anunţat comisarul european Corina Creţu. Ea a precizat că finanţarea pe fonduri europene se va face doar pentru un tronson din viitoarea magistrală întrucât pentru al doilea tronson Comisia a propus metrou suprateran, variantă pe care experţii europeni o consideră mai profitabilă, însă autorităţile române au refuzat, decizând să construiască tronsonul subteran, împreună cu o bancă din Japonia.

Comisarul european Corina Creţu a anunţat, vineri seară, în cadrul unei emisiuni la România Tv, că autorităţile europene vor aproba luna aceasta proiectul privind finanţarea unei părţi din magistrala de metrou M6, care va lega Bucureştiul de Aeroportul "Henri Coandă" din localitatea Otopeni, proiect depus de Guvern în 29 decembrie 2018.

Citește și: Juncker salută o decizie controversată a Guvernului României

Creţu a precizat că magistrala va fi realizată din fonduri europene doar parţial, pentru că pentru unul dintre tronsoane autorităţile române nu au fost de acord cu varianta pe care experţii europeni au propus-o, considerând că este mai profitabilă din punctul de vedere al raportului dintre costuri şi beneficii.

"Pe 29 decembrie Guvernul României a depus la Comisia Europeană, faza a doua a proiectului de metrou Pipera - Berceni care va atrage bani, este un efort pe care Guvernul l-a făcut şi îi felicit. Probabil că săptămâna viitoare vom aproba o parte din metroul magistrala M6 care este de la Bucureşti, Gara de Nord, până la Ikea, deci o primă parte, după care autorităţile române vor construi în continuare, am înţeles, cu o bancă japoneză cealaltă parte pentru că din punctul nostru de vedere soluţia propusă de autoriăţile române nu este sustenabilă şi eligibilă. Noi vom aproba Gara de Nord - staţia Tokyo, care este undeva lângă Ikea. Este o investiţie masivă. (...) Noi considerăm că analiza beneficiu - cost ar fi mult mai profitabil de a face suprateran, dar autorităţile române nu agreează această idee şi am înţeles că au o înţelegere cu banca japoneză să facă metroul subteran de la un capăt la altul", a spus Corina Creţu.

Citește și: Creștere semnificativă a salariilor!

"Pe Proiectul de Infrastructură Mare, Programul Operaţional Regional şi Programul Operaţional Competitivitate, am avut în perioada mandatului meu, deci, din 2014, 55 de proiecte majore, din care am aprobat 47, 40 de proiecte fazate, deci ele ar fi trebuit să fie terminate în perioada 2007-2013. Dar nu au fost semnate şi pentru a nu se pierde bani - pentru că regula UE este că dacă aceste proiecte nu sunt până la 90% făcute, trebuie returnaţi toţi banii înapoi - atunci le-am fazat în două părţi. O parte pe exerciţiul financiar 2007-2014 şi v-am spus, pe perioada actuală, 40 de proiecte fazate. Şapte proiecte au fost noi, a căror valoare este de 2,7 miliarde de euro; de pildă, autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş - a fost semnat de mine, cofinanţarea europeană de 246 de milioane de euro, reabilitarea căii ferate Radna - Gurasada - Simeria, cel mai mare proiect de refacere de cale ferată nu numai din România, dar şi din Europa, în valoare de 1,3 miliarde", a menţionat ea.

Citește și: S-a aflat! Cine e, de fapt, românul care a realizat din ‘umbră’ discursul lui Donald Tusk

Magistrala de metrou 6 1 Mai - Otopeni traversează zone precum Romexpo, Parcul Herăstrău, Aeroportul "Aurel Vlaicu", zona comercială Băneasa, Academia de Poliţie şi conform proiectului duce la Aeroportul "Henri Coandă". Conform proiectului elaborat în anul 2015, magistrala va avea 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

Citește și: Juncker salută o decizie controversată a Guvernului României .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.