Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Vocea Rusiei, lecţii de propagandă pentru PSD

propaganda

Strategia de comunicare a PSD este desfiinţată în publicaţia Vocea Rusiei, varianta în limba română. Sub titlul "Vulnerabilitatea maximă a PSD-ului lui Ponta la capitolul Imagine", social-democraţii primesc o veritabilă lecţie de propagandă de la Vocea Rusiei.

"La capitolul propagandă, PSD a fost făcut ko, întrucît responsabilii săi par de-a dreptul niște ageamii. A fost nevoie de 10 zile de contra-campanie profesionistă în turul doi, concentrată pe efectul mijloacelor moderne de comunicare din spațiul virtual, adică fix în domeniul imagine (propagandă), ca mecanismul electoral al PSD să fie decredibilizat și să ajungă să meargă în gol, ca o flașnetă. Deși schema utilizată de adversarii PSD a fost una extrem de simplă, descrisă într-un material anterior și care putea fi ușor neutralizată", se arată în materialul semnat de Valentin Vasilescu.

Potrivit autorului, timp de aproape doi ani, canalele RTV și Antena 3 au făcut o propagandă contraproductivă în favoarea PSD, zi de zi, "pentru că atît i-a dus capul pe directorii posturilor și pe responsabilii cu propaganda de la PSD (în principal pe Sebastian Ghiță și pe Mihai Gâdea". Cantitatea a primat în detrimentul calității, mai spune autorul articolului.

Valentin Vasilescu susţine că actuala generație de propagandiști a PSD, care a înlocuit-o pe cea a lui Vasile Dâncu, și-a dovedit din plin lipsa de cultură politică. Astfel, publicul "s-a dezobișnuit să facă distincție între construcțiile ideologice și flecărelile pe un ton răstit și cu un vocabular de Ferentari, din talk show-urile politice ale canalelor TV".

În continuare, articolul din Vocea Rusiei devine o adevărată lecţie de propagandă politică:

"Politica fiind o activitate practică, fiecare prestație la TV nu trebuie să se confunde cu frecvența pe sticlă și foamea de popularitate a ”comunicatorilor” din partid, ci trebuie să lanseze un mesaj politic lucrat științific. Le reamintesc mai tinerilor PSD-iști care au ajuns în vîrful ierarhiei de partid bazîndu-se pe școala vieții, că n-am inventat eu roata sau apa caldă și că există un eșafodaj consacrat de construire a mesajului de tip vectorial. El are un conținut, care trebuie să fie inedit și captivant pentru public. Dar are și o direcție și un sens bine determinat. Constituit dintr-un grup format din publicul- țintă, căruia trebuie să se adreseaze emițătorul mesajului. Dacă nu te adresezi nimănui, plăcîndu-ți doar să te auzi vorbind, mai bine stai acasă !

Și că simultan cu derularea emisiunii TV, e nevoie ca în mijlocul grupului țintă să existe cîțiva specialiști în impact ai partidului care să ”verifice cutia de rezonanță”, adică să cuantifice eficiența mesajului asupra membrilor grupului țintă. Dacă ceva nu merge, trebuie făcute calibrări, repusă elipsa împrăștierii, de pe gard înapoi pe țintă. Abia după ce este refăcut mesajul politic urmează să se repete procedeul. Din păcate, impresia mea este aceea că liderii PSD trimiși de partid la TV au mers în ultimii doi ani la o șușă, povestindu-și mai mult aventurile din copilărie", se arată în articolul din Vocea Rusiei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.