Vânzările grupului Volkswagen au crescut anul trecut cu 12% până la 9,24 milioane de vehicule, a anunţat marţi cel mai mare constructor auto european, ceea ce sugerează o revenire după pandemie pe fondul diminuării blocajelor pe lanţurile de aprovizionare, transmite Reuters.
Obiectivul pe care şi l-a propus iniţial Volkswagen pentru anul 2023 a fost livrarea unui număr cuprins între 9 şi 9,5 milioane de vehicule, potrivit Agerpres.
Vânzările Volkswagen Group au crescut anul trecut pe toate regiunile globului, însă cel mai modest avans s-a înregistrat pe piaţa din China, unde livrările au crescut cu doar 1,6% până la aproximativ 3,2 milioane de unităţi. Volkswagen, care odată era lider pe cea mai mare piaţă auto din lume, a pierdut teren în faţa producătorilor de automobile electrice BYD şi Tesla.
"Nu doar cota de piaţă contează. Profitabilitatea continuă să fie principala noastră prioritate", a precizat directorul general de la Volkswagen Group China, Ralf Brandstaetter.
Grupul german a ţinut să sublinieze faptul că vânzările realizate în China de marca sa de lux Audi au crescut c 13,5% până a 728.600 de unităţi în 2023.
De asemenea, la nivelul întregului grup Volkswagen, vânzările de automobile electrice pe baterie au crescut 35% anul trecut până la 770.000 de unităţi, echivalentul a 8,3% din toate vânzările grupului, comparativ cu 6,9% în 2022.
Volkswagen Group urmează să dea publicităţii vineri cifre detaliate privind vânzările realizate de fiecare marcă din portofoliul grupului în fiecare regiune a globului. Conferinţa de presă dedicată prezentării rezultatelor complete ale grupului Volkswagen este programată a avea loc în data de 13 martie.