Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, deficitul global de semiconductori afectând rezultatele trimestriale ale celui mai mare producător auto european, transmit DPA şi Reuters, citat de agerpres.
Volkswagen, care a prezentat un plan ambiţios pentru a deveni lider mondial în domeniul vânzării de vehicule electrice (EV), depăşind Tesla, se aşteaptă acum ca livrările în 2021 să fie doar în linie cu cele din 2020, după ce anterior previzionase o creştere. În schimb, veniturile în acest an ar urma să fie considerabil mai ridicate decât anul trecut, 223 de miliarde de euro.
În trimestrul trei din 2021, profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 2,8 miliarde de euro (3,25 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,99 miliarde de euro. De asemenea, marja de profit a scăzut la 4,9%, de la 5,4% anul trecut.
Veniturile după impozitare au crescut cu 5,6% în perioada iulie-septembrie 2021, la 2,90 miliarde de euro (3,37 miliarde de dolari), faţă de 2,75 miliarde de euro anul trecut.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 4,1%, la 56,93 miliarde de euro, de la 59,36 miliarde de euro, din cauza deficitului global de semiconductori, care a dus la reducerea producţiei de vehicule.
Livrările au înregistrat un declin de 24,4%, la 1,97 milioane de unităţi. Compania a livrat 122.100 vehicule exclusiv electrice în trimestrul trei din 2021, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2020.
Pentru acest an grupul german se aşteaptă la o marjă operaţională de 6 - 7,5%.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW au scăzut cu 2,4% după prezentarea rezultatelor trimestriale.
În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă
Explorează subiectul
Articole Similare

27
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
27

2.483
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
2.483

2.600
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
2.600

2.751
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
2.751

3.875
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
3.875

30
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
30

37
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
37

181
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
181

118
România și-a prezentat noile microbuze electrice: au o autonomie cuprinsă între 350 și 500 de km
118

799
Piața construcțiilor rezidențiale dă semne de revenire - ce arată ultimele date INS
799

19
ARMO: Comerţul electronic din România ar urma să ajungă în acest an la 3,5% din PIB şi consolidează poziţia în top 10 UE
19

1.066
Economia reală nu are încredere în Bolojan - Indicele de încredere în economie, cel mai slab trimestru de după pandemie
1.066

98
Majorarea cererii pe piața grâului - Preţurile de export pentru grâul rusesc au crescut pentru a doua săptămână consecutiv
98
Comentează