Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, deficitul global de semiconductori afectând rezultatele trimestriale ale celui mai mare producător auto european, transmit DPA şi Reuters, citat de agerpres.
Volkswagen, care a prezentat un plan ambiţios pentru a deveni lider mondial în domeniul vânzării de vehicule electrice (EV), depăşind Tesla, se aşteaptă acum ca livrările în 2021 să fie doar în linie cu cele din 2020, după ce anterior previzionase o creştere. În schimb, veniturile în acest an ar urma să fie considerabil mai ridicate decât anul trecut, 223 de miliarde de euro.
În trimestrul trei din 2021, profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 2,8 miliarde de euro (3,25 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,99 miliarde de euro. De asemenea, marja de profit a scăzut la 4,9%, de la 5,4% anul trecut.
Veniturile după impozitare au crescut cu 5,6% în perioada iulie-septembrie 2021, la 2,90 miliarde de euro (3,37 miliarde de dolari), faţă de 2,75 miliarde de euro anul trecut.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 4,1%, la 56,93 miliarde de euro, de la 59,36 miliarde de euro, din cauza deficitului global de semiconductori, care a dus la reducerea producţiei de vehicule.
Livrările au înregistrat un declin de 24,4%, la 1,97 milioane de unităţi. Compania a livrat 122.100 vehicule exclusiv electrice în trimestrul trei din 2021, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2020.
Pentru acest an grupul german se aşteaptă la o marjă operaţională de 6 - 7,5%.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW au scăzut cu 2,4% după prezentarea rezultatelor trimestriale.
În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă
Explorează subiectul
Articole Similare

6
Gigantul Apple ia în calcul schimbarea CEO-ului
6

709
SUA și Arabia Saudită se pregătesc de un mega-acord! Prințul moștenitor sosește personal la Washington pentru a semna
709

108
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
108

116
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
116

1.464
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
1.464

1.193
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
1.193

177
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
177

22
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
22

33
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
33

1.134
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
1.134

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.392
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.392

60
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
60


















Comentează