Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, deficitul global de semiconductori afectând rezultatele trimestriale ale celui mai mare producător auto european, transmit DPA şi Reuters, citat de agerpres.
Volkswagen, care a prezentat un plan ambiţios pentru a deveni lider mondial în domeniul vânzării de vehicule electrice (EV), depăşind Tesla, se aşteaptă acum ca livrările în 2021 să fie doar în linie cu cele din 2020, după ce anterior previzionase o creştere. În schimb, veniturile în acest an ar urma să fie considerabil mai ridicate decât anul trecut, 223 de miliarde de euro.
În trimestrul trei din 2021, profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 2,8 miliarde de euro (3,25 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,99 miliarde de euro. De asemenea, marja de profit a scăzut la 4,9%, de la 5,4% anul trecut.
Veniturile după impozitare au crescut cu 5,6% în perioada iulie-septembrie 2021, la 2,90 miliarde de euro (3,37 miliarde de dolari), faţă de 2,75 miliarde de euro anul trecut.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 4,1%, la 56,93 miliarde de euro, de la 59,36 miliarde de euro, din cauza deficitului global de semiconductori, care a dus la reducerea producţiei de vehicule.
Livrările au înregistrat un declin de 24,4%, la 1,97 milioane de unităţi. Compania a livrat 122.100 vehicule exclusiv electrice în trimestrul trei din 2021, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2020.
Pentru acest an grupul german se aşteaptă la o marjă operaţională de 6 - 7,5%.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW au scăzut cu 2,4% după prezentarea rezultatelor trimestriale.
În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă
Explorează subiectul
Articole Similare

367
Noua țepă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
367

70
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
70

72
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
72

3.868
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
3.868

27
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
27

171
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
171

68
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
68

2.946
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.946

50
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
50

158
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
158

101
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
101

170
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
170

721
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
721


















Comentează