Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Volkswagen înregistrează o scădere de 20% a profitului în primul trimestru din cauza vânzărilor mai slabe la mărcile premium

Das Auto
volkswagen

Producătorul german de automobile Volkswagen a declarat marţi că profitul său operaţional a scăzut cu 20% în primul trimestru, deoarece cererea mai slabă pentru mărcile sale premium a determinat un declin al vânzărilor, transmite CNBC.

Profitul operaţional a fost de 4,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului 2024, a spus compania.

În aceeaşi perioadă din 2023, profitul operaţional a fost de 5,7 miliarde de euro.

Volkswagen a menţionat vânzări mai mici şi costuri fixe mai mari, precum şi ”o combinaţie nefavorabilă de ţară, mărci şi modele”, ca factori cheie în scăderea profitului, conform News.ro.

Vânzările de vehicule au coborât cu 2% în primul trimestru, totalizând 2,1 milioane de unităţi, a spus compania.

”Aşa cum era de aşteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului”, a declarat directorul financiar şi directorul operaţiunilor Volkswagen Group, Arno Antlitz, într-un comunicat.

Brandul de lux al producătorului de automobile, Porsche, a înregistrat un profit operaţional scăzut la 1,2 miliarde de euro, faţă de 1,7 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2023.

Porsche a vândut 71.000 de vehicule la nivel global în primul trimestru, o scădere de 16% faţă de cele 85.000 de vehicule vândute în acelaşi trimestru al anului trecut.

Volumele mai mici au fost legate de dezvoltarea produselor, precum şi de întârzieri legate de vamă, a spus Volkswagen.

Volkswagen încă se aşteaptă să-şi atingă obiectivele financiare pentru 2024, inclusiv o creştere cu 5% a veniturilor din vânzări şi o marjă operaţională pe tot anul cuprinsă între 7% şi 7,5%.

”Ne aşteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului de la lansarea a peste 30 de modele noi la toate mărcile. În acelaşi timp, efectele programelor noastre de eficienţă se vor desfăşura treptat pe măsură ce va progresa”, a spus Antlitz.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.