Primăria Sectorului 3 se numără printre cele mai performante administrații din România în atragerea și utilizarea fondurilor europene. În ultimii ani, peste 1,1 miliarde de euro au fost accesați și investiți exclusiv în proiecte concrete, cu impact direct asupra calității vieții cetățenilor din Sectorul 3, dar și a celorlalți bucureșteni.
Acești bani au fost direcționați în totalitate către investiții majore, fără costuri suplimentare pentru bugetul local:
- Reabilitarea termică a blocurilor – peste 1.700 de blocuri au beneficiat de eficientizare energetică, iar o parte inclusiv de panouri fotovoltaice sau lifturi noi.
- Modernizarea și extinderea unităților de învățământ - toate școlile din Sectorul 3 au fost reabilitate și modernizate, au fost construite bazine de înot pentru copii.
- Construcția de grădinițe și creșe - infrastructură educațională adaptată numărului crescut de copii. Locurile în creșele și grădinițele din Sectorul 3 au crescut cu până de la 5 ori odată cu noile unități construite.
- Proiecte de digitalizare
- Sistemul modern de colectare și management al deșeurilor – utilaje moderne, sisteme moderne de colectare selectivă containere îngropate.
Rezultatul? Un sector în plină transformare, care folosește resurse europene pentru a construi, nu pentru a acoperi cheltuieli curente. Acest lucru este posibil datorită unuia dintre cele mai eficiente departamente de fonduri europene din administrația publică românească, care a demonstrat o capacitate de a scrie, câștiga și implementa proiecte complexe.
HUB-ul intermodal de la Republica, construit tot cu bani europeni
Unul din cele mai ambițioase proiect de mobilitate urbană din Capitală va fi construit în Sectorul 3, la intersecția zonelor Basarabia–Republica–Industriilor. Este vorba despre primul hub intermodal din România, o investiție de peste 100 de milioane de euro, finanțată din fonduri europene dedicate mobilității urbane. La finalizare, hubul va reuni, într-un singur punct, toate mijloacele de transport: Tramvai, autobuze, metrou, tren și autobuze interurbane, alături de o parcare modernă park & ride cu aproape 2.000 de locuri, distribuite pe 11 niveluri. Este o infrastructură construită pe verticală, cu o suprafață desfășurată de peste 100.000 mp. Odată funcțional, hubul va permite ca mii de șoferi să-și lase mașina la periferie, evitând traversarea orașului. Impactul? Reducerea traficului și a poluării, încurajarea transportului public și eliberarea bulevardelor aglomerate.
Acest proiect este încă o dovadă că fondurile europene pot transforma orașele într-o direcție europeană.
Comentează