Peste trei sferturi dintre hotelierii din România (76,8%) caracterizează anul 2025 ca unul "mai modest decât precedentul", pe fondul scăderii cererii turistice şi al bugetelor mai reduse ale clienţilor, reiese dintr-o analiză realizată de o platformă de rezervări online.
Cercetarea Travelminit.ro, publicată miercuri, arată că şi modificările legate de utilizarea cardurilor de vacanţă au influenţat deciziile de rezervare, iar în acest context, mulţi operatori au observat o orientare mai accentuată către rezervări de ultim moment şi o atenţie mai mare la preţ.
Totuşi, în ciuda contextului, 68,8% dintre unităţile de cazare au păstrat preţuri apropiate de cele din 2024 şi doar 10,8% au operat creşteri.
Potrivit estimărilor, această abordare prudentă va continua şi în planurile pentru anul viitor, când 37,8% dintre respondenţi intenţionează sa menţină tarifele, iar 31,4% încă analizează opţiunile. În acelaşi timp, doar un sfert dintre hotelieri iau în calcul majorări.
La capitolul investiţii, aproape două treimi (65,1%) dintre cei chestionaţi au declarat că au investit puţin în acest an, în timp ce 23,7% au realizat cheltuit sume mai consistente. Pentru 2026, majoritatea planurilor vizează modernizări graduale şi îmbunătăţiri punctuale, în funcţie de buget, se menţionează în studiu.
Pentru perioada Crăciunului şi a Revelionului, situaţia este diversă: 27,3% dintre hotelieri nu au oferte pentru această perioadă şi aproximativ 39% au un grad de ocupare sub 50%. Pe de altă parte, aproape 18% dintre unităţi raportează un grad de ocupare de peste 70%.
În ceea ce priveşte ofertele, 69,2% din totalul celor intervievaţi afirmă că nu au pregătit pachete speciale, însă acolo unde există, acestea includ în special cine festive sau meniuri tradiţionale şi pachete pentru familii.
Previziunile pentru anul viitor evidenţiază o atitudine echilibrată din partea hotelierilor. Astfel, în timp ce 50% mizează pe prudenţă, 17% se declară optimişti, "semn că industria rămâne atentă, dar deschisă adaptării", conform studiului de specialitate.
Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România, din 2017. Portofoliul companiei conţine peste 10.000 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România (Litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari).
Din 2020, platforma face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în centrul şi în estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 200 milioane de euro şi mai mult de 500 de angajaţi.
În 2022, Szallas Group (inclusiv Travelminit) a fost achiziţionat de către Wirtualna Polska Holding, una dintre principalele companii de e-commerce şi media din Polonia, cotată la bursă şi cu sediul în Varşovia.

































Comentează