Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

38% din români declară că economisesc cu această metodă - Pandemia a schimbat radical modul în care fac cumpărături

bani-lei-salariu

Românii şi-au adaptat comportamentele de cumpărare, în contextul ratei inflaţiei ridicate din ultima perioadă, astfel că 38% dintre aceştia aleg, în prezent, să achiziţioneze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-şi controleze mai bine bugetul lunar, arată start-up-ul de tehnologie Innoship. Compania arată că, în 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane de euro pe zi, iar pentru 2022 estimează o creştere a pieţei de 5-10% faţă de 2021, când s-au înregistrat 6,2 miliarde de euro, scrie News.ro.

”În contextul ratei inflaţiei ridicate din ultima perioadă, românii şi-au adaptat comportamentele de cumpărare aşa încât 38% dintre aceştia aleg, în prezent, să achiziţioneze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-şi controleze mai bine bugetul lunar”, arată Innoship, start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat o platformă de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global.

Aceasta este principala concluzie care a rezultat în urma analizării activităţii a peste 100 de magazine online.

În 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane de euro pe zi, iar pentru 2022, GPeC estimează o creştere a pieţei de 5-10% faţă de 2021, când s-au înregistrat 6,2 miliarde de euro.

”Chiar dacă magazinele de e-Commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt, clienţii îşi doresc servicii care să se ridice la nivelul aşteptărilor lor. Cerinţele clienţilor, tot mai diverse şi sofisticate, continuă să genereze provocări operaţionale pentru magazinele online”, arată compania.

Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achiziţiile online.

94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creând fricţiune şi întârziind comenzile cumpărătorilor, arată date furnizate de Stripe, companie de procesare plăţi şi partener VTEX.

Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout, aproape jumătate nu îşi alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greşite şi 75% nu le permit clienţilor să-şi salveze datele de plată pentru achiziţii viitoare.

”Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziţia fără înregistrare şi multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare. O pagină de checkout corect concepută ar trebui să-l ghideze pe vizitator spre plată, fără a-i îngreuna procesul de achiziţie”, spun reprezentanţii companiei.

Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor.

„Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările. Prin serviciile oferite de Innoship punem la dispoziţie retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecărui colaborator şi, mai ales, la nevoile clienţilor acestora”, menţionează Daniel Nicolae, fondator Innoship.

Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeaşi zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câştigat mare popularitate în ultima perioadă.

Experienţa de cumpărare este cea care face diferenţa în piaţă pe termen mediu şi lung. Magazinele online competitive sunt acelea care au reuşit să investească în tehnologii care îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.

Dificultăţile pe care le au comercianţii români când îşi gestionează afacerea sunt, în primul rând, creşterea concurenţei (21% dintre retaileri) şi, în al doilea rând, aprovizionarea şi livrarea produselor (18%), arată datele VTEX, platformă enterprise de comerţ digital.

„O strategie esenţială este aceea de a înţelege mai întâi nevoile clientului pentru a-i oferi exact ce are nevoie. Cumpărătorii se documentează cu atenţie înainte de a face o achiziţie. De exemplu, utilizatorii OLX vizualizează până la 13-14 produse în categorii precum electronice sau articole vestimentare înainte de a alege un produs pe care să-l achiziţioneze”, arată Dragoş Matei, product manager în cadrul OLX.

Imaginile de produs contează în proporţie de 83% în decizia de achiziţie, descrierea şi specificaţiile fiind foarte aproape (82%), iar review-urile acordate de clienţi – 75% - conform datelor din 2018 ale Emarketer.com.

„Magazinele online au nevoie de o strategie de marketing şi SEO bine pusă la punct pentru a fi acolo unde sunt sunt clienţii. Însă, dincolo de marketing, e vorba de produsele şi experienţele oferite. O strategie de marketing bună nu este de ajuns pentru a atrage şi fideliza clienţii dacă promovezi un produs sau un serviciu slab”, adaugă Denis Sgarbură, head of content strategy în cadrul DWF.

În urma analizei a reieşit că magazinele online au nevoie de sprijin suplimentar pentru a-şi creşte businessurile suficient cât să rămână competitive. Aşa s-a născut ideea lansării unui Ghid dedicat managerului de e-Commerce, care cuprinde 28 recomandări cu exemple de caz de la peste 10 experţi în retail, web design, UX, SEO, PPC campaigns, optimizare procese, legislaţie şi logistică pentru creşterea vânzărilor şi este realizat în colaborare cu VTEX, OLX, GPeC, DWF, easySales, Senior Software, Ecommasters, bpv Grigorescu Stefanica şi Arilog.

Înfiinţat în 2019 de Daniel Nicolae, Andrei Paul, Dan Ungureanu şi Robert Tanase, Innoship este un start-up de tehnologie care automatizează livrările pentru magazinele online. Fondul de venture capital Gapminder şi antreprenorul Cătălin Grigorescu sunt, de asemenea, investitori ȋn Innoship. Compania este cel mai mare agregator pentru opţiuni de livrare din România şi ţinteşte poziţia de lider ȋn Europa. Ȋn acest moment, Innoship integrează peste 65 de curieri din 15 ţări. Echipa a ajuns la 18 membri şi continuă să se extindă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.