DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

6 mituri despre pâine desființate

Paine

Pâinea este unul dintre cele mai importante alimente din consumul uman, motiv pentru care a fost de multe ori centrul unor controverse. Totuși, în continuare, specialiștii descoperă adevăruri despre pâine și încearcă să perfecționeze noi tehnici pentru a ne oferi zilnic ace`st aliment esențial pentru o dietă sănătoasă și echilibrată. Mai jos, vom explora câteva dintre cele mai frecvente concepții greșite despre pâine.

Mitul 1: Pâinea îngrașă

Pâinea în sine nu îngrașă, dar tinde să fie densă în calorii și, prin urmare, ușor de mâncat. Nu mai vorbim de gustul care de multe ori nu ne prea îndeamnă să ne oprim la o singură felie. Și, bineînțeles, majoritatea oamenilor vor mânca pâinea împreună cu alte alimente bogate în calorii, cum ar fi untul, untul de arahide, gemul sau mierea. De aici poate apărea un exces caloric și, prin urmare, acesta poate duce la creșterea în greutate, în timp. Nu în ultimul rând, o dietă bazată preponderent pe pâine poate elimina sau scădea consumul altor alimente bogate în nutrienți, în special fructele și legumele, atât de necesare organismului. Prin urmare, totul constă în moderație, iar nutriționiștii recomandă să consumăm cu încredere 150-250 de grame de pâine pe zi.

Mitul 2: Pâinea conține cantități mari de gluten, care îți face rău

Unii oameni aleg chiar să evite în întregime pâinea datorită conținutului de gluten. Iar unii critici susțin că orice cantitate de gluten este un pericol pentru noi toți. Acest lucru este, bineînțeles, o exagerare - nu orice cantitate și nu pentru oricine reprezintă un semnal de alarmă. Unii oameni pot fi sensibili la gluten, în timp ce alții pot fi afectați de alți compuși din grâu, cum ar fi FODMAPS (carbohidrați cu catenă scurtă care stimulează probleme la intestine, pentru că fermentează și produc gaze). Pentru cei mai mulți oameni, însă, cantitatea de gluten care se regăsește în pâine nu prezintă niciun pericol.

Mitul 3: Pâinea integrală este mai sănătoasă

S-ar putea să fi auzit că pâinea din grâu integral este mai sănătoasă decât cea albă. De fapt, pâinea albă (obținută din făină de grâu) și pâinea integrală au un număr similar de calorii, doar că pâinea integrală are un indice glicemic și un indice de insulină mai scăzute, astfel încât consumul său duce la o eliberare mai scăzută a insulinei. Din acest motiv, și din cauza conținutului ridicat de fibre și micronutrienți, pâinea integrală de grâu este considerată a fi mai sănătoasă decât pâinea albă. Ceea ce nu se menționează prea des este faptul că diferențele reale dintre pâinea albă și pâinea integrală sunt relativ mici. Deci, practic, la un consum moderat de pâine, nu contează ce tip de pâine alegem.

Mitul 4: Pâinea provoacă disconfort digestiv

Pâinea nu provoacă în mod inerent tulburarea stomacului sau declanșarea problemelor digestive. Dacă un consumator are o sensibilitate sau intoleranță la gluten și mănâncă alimente care conțin gluten, da, poate suferi disconfort digestiv. În mod normal, prin etichetarea corespunzătoare a alimentelor care conțin gluten, cei care au astfel de sensibilități pot face o alegere informată.

Mitul 5: Pâinea proaspătă e mai bună decât cea congelată

Produsele proaspete atrag pur și simplu prin denumire, pentru că sună promițător termenul de ”proaspăt” – le dă oamenilor încrederea că vor consuma ceva de calitate. Dar doar pentru că un aliment este numit "proaspăt" nu înseamnă neapărat că este optim din punct de vedere nutrivit. Pâinea, de exemplu, se păstrează perfect, cu toate calitățile nutriționale intacte, prin precoacere, congelare și apoi coacere finală exact înainte de a fi scoasă la raft. Și este la fel de apetisantă și gustoasă.

Mitul 6: Toată pâinea din magazine conține conservanți

De fapt, conservanții se adaugă doar pentru a-i prelungi pâinii durata de păstrare, lucru care este valabil doar în cazul anumitor sortimente. Frecvent, pâinea ambalată conține conservanți artificiali (acidul ascorbic E 300) și chiar conservanți sintetici (E 500-E 700), așa că atunci când cumpărați o pâine ambalată în pungă/folie, citiți eticheta cu atenție. În cazul pâinii păstrate prin congelare și coaptă final în supermarketuri, acești conservanți lipsesc.

Surse: Canadian Foodservice Digest, Independent, Livestrong

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.