România are multe domenii în care poate propune proiecte în cadrul planul european de recuperare şi rezilienţă, însă o parte dintre acestea trebuie dedicate infrastructurii de transport, deoarece absenţa acesteia face ca totul să fie mai poluant, condiţiile de viaţă să fie mai proaste şi costurile economice mai mari, a declarat, joi, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean
"Este un efort pe care îl facem cu toţii, şi în Parlamentul European şi în Comisie, de a intra într-un dialog cu statele membre pentru a discuta cât mai devreme, fiind un proiect nou planul de rezilienţă, cum arată aceste planuri, pentru că de succesul absorbţiei acestor fonduri depinde succesul ieşirii noastre din criza economică(...) Vreau să reamintesc că toate aceste proiecte trebuie să se încadreze în indicatorii oferiţi de raportul european semestrial pentru fiecare stat membru. Acolo practic se găsesc, sau asta a fost gândirea iniţială a Comisiei Europene, liniile de reformă necesare la nivelul fiecărui stat membru şi în baza acestor linii de reformă urmează să se dezvolte şi aceste planuri de redresare. România are foarte multe nevoi şi dacă ne uităm la raportul european semestrial vom găsi multe domenii esenţiale în care România poate propune proiecte care să contribuie la o dezvoltare sustenabilă în viitor", a explicat Adina Vălean.
Ea a subliniat că, din punctul său de vedere şi-ar dori ca o parte dintre aceste proiecte naţionale să fie dedicată infrastructurii de transport.
"Infrastructura de transport este coloana verticală a economiei. Fără un transport eficient nu putem avea nici economie sustenabilă, pentru că, dacă e să ne referim numai la cazul României, vedem foarte bine că absenţa autostrăzilor, de exemplu, sau a căilor ferate performante, deci absenţa infrastructurii de transport, face ca totul să fie mai poluant, condiţiile de viaţă să fie mai proaste, costurile economice mai mari, numărul de accidente mai mare. Asta arată toate beneficiile pe care dezvoltarea infrastructurii de transport le poate aduce în societate şi în economie", a punctat Vălean, la reuniunea preşedinţiei Grupului PPE, cu tema "Solidari pentru redresarea Europei".
Totodată, comisarul european a subliniat că încurajează România ca o parte a acestor proiecte să vizeze dezvoltarea unei reţele de puncte de încărcare şi realimentare cu combustibili alternativi, investiţii în sistemul european de semnalizare pe calea ferată, dar şi "transferul mărfurilor de pe şosele pe calea ferată şi pe căile navigabile".
Pe de altă parte, Adina Vălean a recomandat României să pregătească, complementar, proiectele pentru facilitatea de conectare europeană.
"Aici noi punem 10 miliarde de euro din coeziune, punem fonduri separate pentru diverse proiecte în infrastructura de transport europeană. România a beneficiat anul acesta suplimentar de 60 milioane euro din acest buget. Cred că până la sfârşitul anului aveţi posibilitatea să accesaţi alte fonduri şi trebuie pregătite de acum pentru începutul anului viitor şi proiectele pentru facilitatea de conectare europeană. Este o oportunitate în plus pe care şi România o poate accesa".
Absenţa infrastructurii de transport face ca totul să fie mai poluant şi condiţiile de viaţă mai proaste (Adina Vălean)
Explorează subiectul
Articole Similare

58
'Ultimul om care poate da lecții despre democrație' - Ministrul Apărării a explodat după ce Putin a sărit în apărarea lui Călin Georgescu
58

2.346
BREAKING ANAF i-a luat casa de la Sibiu lui Klaus Iohannis: Fostul președinte are de plătit și o sumă uriașă
2.346

4.797
Vladimir Putin s-a enervat, după gestul lui Nicușor Dan: Sare în apărarea lui Călin Georgescu și critică direct România
4.797

1.346
Nicușor Dan dă un semnal puternic la masa liderilor europeni: Mesaj special pentru Maia Sandu și Republica Moldova
1.346

3.502
EXCLUSIV: Dan Voiculescu, mărturie fără precedent la podcastul lui Mihai Morar: „Băsescu a fost cel mai virulent. Mi-a spus clar: dacă nu ești cu noi, vei face pușcărie. Și am făcut.”
3.502

23
Ilie Bolojan, la 35 de ani de la unificarea Germaniei: Este un partener de încredere
23

1.680
Ilie Bolojan începe să devină un rival pentru Nicușor Dan? Kelemen Hunor: 'Premierul e un stahanovist, dar pariul său e riscant'
1.680

355
Axinia (ECR/AUR): Subvențiile pentru camioane electrice sunt bani aruncați pe fereastră
355

1.126
'Amânarea până în primăvară ar fi o greșeală' - Kelemen Hunor intervine în scandalul PSD-PNL pe alegerile din Capitală și avertizează
1.126

78
S.O.S. România: ”Dizidentul politic Iurie Roșca se solidarizează cu europarlamentarul Diana Iovanovici-Șoșoacă”
78

1.411
VIDEO Kelemen Hunor, despre scandalul 'durerii în organul genital' dintre Ciolacu și Boloș: 'Gaura e mare, restul nu știm'
1.411

1.937
VIDEO Kelemen Hunor este singurul om care a asistat la un astfel de moment: L-a văzut râzând pe Ilie Bolojan
1.937

1.203
Ministrul Apărării anunță schimbări majore la CSA Steaua: Se face un control de mare amploare
1.203
Comentează