Acord de referință între Wärtsilä și Eidesvik Offshore pentru a converti PSV în combustibil cu amoniac

Autor: Denisa Miron, Colaborator

Publicat: 28-08-2024

Actualizat: 28-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Ship Management International

Grupul de tehnologie Wärtsilä a semnat un contract cu armatorul norvegian Eidesvik pentru a furniza echipamente pentru conversia unei nave de aprovizionare cu platformă offshore (PSV) pentru a opera cu combustibil amoniac. Nava, „Viking Energy”, care are un contract cu majorul energetic Equinor, este programată pentru conversie la începutul anului 2026 și este de așteptat să înceapă să opereze cu amoniac în prima jumătate a anului 2026, devenind prima navă în serviciu alimentată cu amoniac din lume, relatează Ship Management International.

Pe lângă închirierea navei Equinor contribuie cu finanțarea conversiei. Wärtsilä va furniza apoi motorul și sistemul complet de alimentare cu gaz combustibil și post-tratarea gazelor de evacuare necesare pentru conversie, devenind și primul vas care utilizează soluția de amoniac recent eliberată de Wärtsilä.

Amoniacul a apărut ca un combustibil alternativ promițător, deoarece industria de transport maritim caută opțiuni de combustibil mai durabile. Având în vedere că noile reglementări globale au stabilit o destinație clară pentru transport maritim – emisii nete zero până la mijlocul secolului – amoniacul va juca un rol semnificativ în a permite industriei de transport maritim să-și reducă emisiile.

Un raport recent al lui Wärtsilä evidențiază rolul pe care îl vor juca combustibilii durabili în atingerea acestui obiectiv, care este stabilit de Organizația Maritimă Internațională (IMO). Potrivit raportului, soluțiile existente de decarbonizare, cum ar fi măsurile de eficiență a consumului de combustibil, pot reduce emisiile de transport maritim cu până la 27 la sută; cu toate acestea, combustibilii durabili, cum ar fi amoniacul, vor fi un pas critic în eliminarea celor 73 la sută rămase.

În acest context, Håkan Agnevall, președinte și CEO al Wärtsilä subliniază importanța colaborării inter-industriale: „În doar 25 de ani – durata de viață a unei singure nave – transportul trebuie să ajungă la zero emisii nete. Realizarea acestui lucru va necesita acțiuni coordonate din partea tuturor părților interesate din industria maritimă pentru a aduce schimbarea sistemului necesară pentru a accepta o nouă generație de combustibili durabili.

„Cu acest nou contract, împreună cu Eidesvik, Wärtsilä este mândru să fie în fruntea acestei mișcări. Decarbonizarea se află în centrul strategiei noastre și ne angajăm să dezvoltăm și să furnizăm soluții durabile care să asigure nu numai viabilitatea combustibililor durabili, ci și siguranța acestora.”

Wärtsilä, Eidesvik și Equinor împărtășesc angajamentul de a sprijini eforturile industriei de decarbonizare. Conversia Viking Energy este cel mai recent proiect dintr-o istorie de colaborare între cele trei companii. Viking Energy are un record impresionant de demonstrare a noilor tehnologii de mediu, care include trei „recorduri mondiale”.

De exemplu, folosind tehnologia motorului Wärtsilä cu dublu combustibil, Eidesvik a fost primul armator din lume care a avut o navă de aprovizionare cu platformă offshore alimentată cu GNL. De asemenea, a primit prima notație de putere a bateriei din lume, dată Viking Energy, pentru un sistem de baterii instalat de Wärtsilä.

Acest ultim parteneriat este rezultatul proiectului „Apollo”, care este cofinanțat de programul-cadru Orizont Europa. Programul își propune să accelereze tranziția către o Europă neutră din punct de vedere climatic până în 2050 prin proiecte de finanțare, precum Apollo, care contribuie la cercetare și soluții inovatoare în diferite sectoare legate de climă, energie și mobilitate.

„Colaborarea strânsă de-a lungul lanțului valoric este cheia pentru a reuși în tranziția ecologică. Eidesvik are o istorie unică de pionierat în implementarea tehnologiilor inovatoare de reducere a emisiilor și suntem mândri să conducem încă un proiect revoluționar împreună cu Wärtsilä și Equinor”, ​​a declarat Gitte Gard Talmo, CEO și președinte al Eidesvik Offshore.

Pe lângă motorul cu amoniac Wärtsilä 25, Wärtsilä va furniza soluția completă de amoniac, inclusiv sistemul său de alimentare cu gaz combustibil AmmoniaPac, sistemul de atenuare a eliberării de amoniac Wärtsilä (WARMS) și un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) conceput pentru amoniac. Un contract de servicii, care acoperă întreținerea, este o parte extrem de esențială a tranzacției. Proiectul de conversie este planificat pentru începutul anului 2026, punerea în funcțiune finală fiind așteptată în T2 2026.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri