Acţiunile Electrolux, cel mai mare producător european de electrocasnice, au scăzut miercuri cu 3% la Bursa de la Stockholm, după raportarea unui profit trimestrial sub aşteptări şi a avertismentelor privind efectele deficitului de aprovizionare, transmite Reuters, citat de agerpres.
Vânzările trimestriale au scăzut cu 3%, iar majorările de preţuri nu au compensat integral costurile mai ridicate cu transportul naval şi componente electronice.
Electrolux a avertizat că ar putea să nu facă faţă cererii anul viitor, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, după ce în trimestrul trei producţia a fost afectată de deficitul de componente.
Compania încă se aşteaptă la normalizarea cererii peste nivelul de dinaintea pandemiei, deşi anumite categorii de produse vor avea disponibilitate limitată în 2022, cu diferenţe regionale.
"Continuăm să avem o colaborare strânsă cu furnizorii pentru a atenua perturbările din lanţurile globale, dar estimăm că trimestrul patru va fi chiar mai dificil decât trimestrul trei. Deşi anticipăm o îmbunătăţire secvenţială în 2022, ne aşteptăm să se menţină dificultăţile în îndeplinirea cererii în creştere", se arată într-un comunicat al producătorului brandurilor Electrolux, Frigidaire, AEG şi Anova.
În trimestrul trei din 2021, compania suedeză a înregistrat un profit de 1,19 miliarde de coroane suedeze.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.