Procentul utilizatorilor de internet care fac lunar cumpărături online a crescut la 66%, faţă de 57% în noiembrie 2017, conform unui studiu realizat de Exact Business Solutions în mai 2019, relateaza agerpres.
La rândul lor, cumpărătorii de produse cosmetice şi de parfumerie reprezintă tot 37% din populaţia utilizatoare de internet (în creştere cu 7% faţă de primul val al studiului, realizat în noiembrie 2017). Serviciile de food delivery se disting cu o creştere de 11%, acestea fiind utilizate în prezent de 3 din 10 onlineri români. De remarcat este rata de utilizare a platformelor cu conţinut video, în prezent aceasta situându-se la nivelul de 16%, în creştere cu 13% faţă de luna noiembrie 2017.
Studiul semnalează că facturile sunt la momentul actual achitate online de 66% dintre românii utilizatori de internet, cu o frecvenţă lunară. Acest procent înregistrează o creştere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.
De asemenea, dacă în urmă cu 1 an şi jumătate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau săptămânal la serviciile de internet banking, în prezent procentul acestora se ridică la 51%.
În ceea ce priveşte vânzarea de produse online, aceasta reprezintă o activitate realizată cu preponderenţă trimestrial. Dacă în intervalul noiembrie 2017 - noiembrie 2018, procentul celor care au ales să vândă online se situa la 32% - 33%, din primăvara acestui an se observă un trend ascendent şi pe acest segment, procentul acestora crescând la 36%.
Digitalizarea continuă a românilor determină schimbări şi atunci când privim spre categoria donaţiilor. Dacă în urmă cu 1 an şi jumătate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donaţie era de 13%, în prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-şi oferi suportul financiar.
Aceste date sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", realizat de Exact Business Solutions în luna mai 2019. Cercetarea a fost reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1.061 respondenţi.
Cu experienţă de peste 10 ani în marketing research, Exact Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare atât pentru studii cantitative, cât şi calitative.