Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ADEVĂRUL despre cazul Autostrăzii Sibiu-Orăştie. De unde au pornit problemele/ DOCUMENT

anrmap raport

CNADNR a constatat abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție aprobat pentru Autostrada Orăștie - Sibiu și a dispuns demolarea și refacerea secțiunii km 60 + 600 a Lotului 3. Dincolo de aceste probleme, cazul autostrăzii plutitoare, cum a fost supranumită din cauza infiltrărilor de apă, este unul mult mai complex, cu rădăcini în procedura de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie, în perioada guvernării PDL.

În 2012, Guvernul anunţa că va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) ca urmare a neregulilor constatate în atribuirea contractelor de lucrări la autostrăzile Nădlac-Arad şi Orăştie-Sibiu, rezultate din controlul efectual de Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP) în perioada august-octombrie 2012. Principalele nereguli constatate se refereau la impunerea în documentaţia de atribuire a unor cerinţe minime de calificare restrictive, la impunerea altor criterii de calificare decât cele prevăzute de lege şi la încălcarea transparenţei necesară în cazul achiziţiilor publice.

O situaţie ciudată a mai fost descoperităde ANRMAP: fiecare dintre cele 6 societăţi respinse la procedura Nădlac-Arad au primit contracte pentru autostrada Orăştie-Sibiu. La tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, tocmai cel care are probleme în prezent, au fost depuse 6 oferte, dar din cauza condiţiilor considerate abuzive de ANRMAP doar una a fost admisă: cea a italienilor de la Impregilo.

Controlul ANRMAP din 2012 vizau identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuţia lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale tocmai reziliase contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

Astfel, un adevărat lanţ al slăbiciunilor au dus la situaţia din prezent de pe Autostrada Sibiu-Orăştie: licitaţie viciată, proiect nerespectat, graba pentru inagurare. Toate acestea, cu implicaţii politice atât în fosta guvernare PDL, cât şi în noua guvernare USL/PSD.

STIRIPESURSE.RO vă prezintă în exclusivitate raportul ANRMAP în urma verificărilor din 2012 de la CNADNR:

Prima parte (care cuprinde concuziile despre Autostrada Sibiu-Orăştie)! (,pdf)

A doua parte! (.pdf)

A treia parte! (.pdf)

content-image

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.