Europarlamentarul Adrian-George Axinia, membru al biroului Grupului ECR din Parlamentul European, a susținut un discurs despre sprijinirea industriei auto.
”Am votat în procedură de urgență o propunere prin care sprijinim industria auto. Flexibilizarea regimului de emisii pentru vehicule în Europa este o mișcare binevenită a Comisiei Europene, chiar dacă s-a lăsat mult așteptată. Executivul european trebuie însă să facă un pas următor mult mai îndrăzneț pentru a oferi sectorului auto, care se zbate de să supraviețuiască, speranța de redresare. Este un declin european autoimpus de abordarea ideologică a Comisiei Europene din mandatul trecut care a pus sectorul în genunchi” a transmis Axinia.
Europarlamentarul este de părere că propunerea Comisiei pe care Grupul ECR a susținut-o modifică legislația astfel încât să le permită producătorilor auto să facă o medie a emisiilor de CO2 pe o perioadă de trei ani și nu anual, având ca rezultat atenuarea impactului pe care îl pot avea disfuncționalitățile pe termen scurt, cum ar fi problemele din lanțul de aprovizionare sau o lansare întârziată a noilor modele.
De altfel, Grupul ECR și-a dorit prelungirea acestui termen de la trei la cinci ani pentru perioada 2025-2029 în calculul conformității cu standardele de performanță privind emisiile de CO2.
”Propunerea Comisie Europene nu răspunde în mod adecvat impactului pe care îl au amenzile. Este de neînțeles de ce menține regimul punitiv pentru sectorul vehiculelor grele, când doar 2,3% dintre acestea au emisii zero. Am notat acest pas înainte, dar noi, Conservatorii și Reformiștii Europeni, dorim o revizuire cuprinzătoare a întregului regulament pentru a salva companiile și lucrătorii europeni de la acest declin autoimpus. Abordarea europeană ar trebui să meargă pe direcția principiul neutralității tehnologice, subminat constant de capitularea abjectă a Europei în fața producției chineze de vehicule electrice” a subliniat Axinia.
Comentează