Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Agenția de știri Basilica, la 13 ani de la înființare

Basilica.ro
Marc Nemteanul Basilica

Într-o lume asaltată de informație, Patriarhul Daniel a văzut prezența Bisericii Ortodoxe în peisajul mediatic românesc ca o necesitate primară. La mai puțin de o lună de la întronizare, în data de 27 octombrie 2007, Preafericirea Sa înființa Centrul de Presă Basilica, format din cinci componente: Radio Trinitas, Trinitas TV, publicațiile Lumina, Agenția de știri Basilica, Biroul de presă şi relații publice.

Agenția de știri Basilica a apărut atunci doar ca departament. Lansarea oficială a site-ului și începutul activității propriu-zise s-a petrecut câteva luni mai târziu, pe 16 iunie 2008. Mezinul Centrului de Presă Basilica este până în prezent singura agenție de știri a unei Biserici Ortodoxe autocefale.

Din prima zi, instituția a pornit cu rolul clar „de a prezenta, sub forma știrilor și a documentarelor de presă, instituțiile, activitățile și atitudinile Bisericii Ortodoxe Române, precum și ale altor Biserici, în diferite probleme actuale”. Agenția și-a asumat desfășurarea activității „în concordanță cu principiile moralei creștine și cu normele deontologiei jurnalistice”.

La început am funcționat ca un agregator de știri din toate Eparhiile Patriarhiei Române preluând informațiile direct de la sursă, cu puține intervenții asupra formei sau conținutului. Au urmat trei schimbări majore ale site-ului (2010, 2012 și 2016).

Relevanța site-ului, calitatea și aspectul știrilor au crescut odată cu migrarea masivă a presei scrise în mediul digital. Astfel, Basilica.ro a devenit cel mai relevant site de știri religioase din România, fiind citat nu numai de presa națională, ci și din întreaga lume. Aproximativ 15% dintre articole sunt disponibile și în limba engleză.

Nu doar știri

Din octombrie 2015, Basilica.ro a intrat pe social media. În 2016, odată cu lansarea actualei versiuni a site-ului a avut loc și o regândire a identității vizuale. Tot atunci, motto-ul inițial „Vestea bună împărtășită tuturor” a fost sintetizat în „Binele de știut”.

Paleta de subiecte s-a extins de la transmiterea evenimentelor religioase și a mesajelor Bisericii la acțiuni sociale, culturale, artă, turism, ecologie și chiar sport. Agenția s-a dezvoltat în ultima perioadă și în zona de interviu, opinie și fotoreportaje.

Mai ales pe rețelele de socializare, Agenția de știri Basilica și-a asumat, pe lângă funcția de informare, și una de catehizare, de educație religioasă, dedicată în special tinerilor. S-a pus accent mai mare pe fotografie, pe crearea de infografice cu învățături ortodoxe, meme-uri cu diverse citate.

Tot în 2016 a fost lansată aplicația de știri religioase Basilica.ro (pentru dispozitive Android).

Activitatea s-a diversificat în mod constant. În 2017, Agenția de știri Basilica și-a deschis serviciul de newsletter, prin care, de trei ori pe săptămână, abonații primesc cele mai importante subiecte din lumea religioasă.

La finalul anului 2017 apare „Retrospectiva lunară Basilica”, în format PDF – un proiect venit din dorința de a face o pauză de la fluxul zilnic de știri pentru a rezuma și analiza cele mai importante subiecte din ultima perioadă. Din 2019, retrospectiva a fost regândită ca o revistă mai ușor de parcurs pe ecranele telefoanelor și poartă numele „Revista Binele de știut”.

Fotografie ortodoxă

Urmând modelul marilor agenții de știri, fotoreporterii Basilica.ro aduc în atenție în fiecare zi de luni „Săptămâna în imagini”. Proiectul inițiat în iulie 2018 are scopul de a prezenta cele mai interesante fotografii din lumea ortodoxă care acoperă o varietate de subiecte: de la sărbători bisericești până la evenimente culturale sociale și viață spirituală.

În 2019 a avut loc prima expoziție foto organizată de Basilica.ro în colaborare cu 14 artiști fotografi, „Chipul satului românesc”, iar în 2020 primul concurs de fotografie al agenției, intitulat „Viața Bisericii în timp de pandemie”.

Basilica.ro a depășit numărul de 100.000 de articole publicate și are o medie de peste 20.000 de vizitatori unici pe zi.

Sperăm că împlinirea a 13 ani să fie doar o bornă din istoria Basilica.ro pe care ne-o dorim cât mai lungă, împreună cu urmăritorii și colaboratorii noștri.

Vă mulțumim că susțineți „Binele de știut”!

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.