Alexandru Rafila nu exclude să impună LOCKDOWN, dacă ajunge premier, și îl critică pe Ludovic Orban: 'Dacă aş fi premier, nu mi-aş putea să-mi asum să mint'

Alexandru Rafila, deputat-ales și propunerea PSD pentru funcția de prim-ministru, l-a criticat pe fostul premier liberal, Ludovic Orban, deoarece în campania electorală a dat asigurări că România nu va intra în carantină totală după alegerile parlamentare, anunță b1.ro.

Rafila, care este reprezentantul României în Organizația Mondială a Sănătății, a punctat că normal ar fi fost ca Orban să le prezinte românilor situația clară privind evoluția epidemiei de coronavirus și măsurile luate, nu să excludă pur și simplu lockdown-ul. Întrebat dacă el va impune o carantină totală, în cazul în care va ajunge premier, Alexandru Rafila a răspuns: „Dacă aş fi premier nu mi-aş putea să-mi asum să mint. Nu aş putea să spun că situaţia e roz şi că nu aş face lockdown”.

„Mi se pare că se s-a întâmplat în campania electorală, chiar şi ulterior, foarte multă bravadă. Trebuie să fim decenţi, reţinuţi. Când facem aprecieri trebuie să le facem după ce reflectăm foarte mult. Domnul Orban garanta 100% că nu vom avea un lockdown în România. În loc să spună că cifrele sunt astea şi că vom lua măsuri să protejăm cetăţenii, din dorinţa unui populism exagerat a dat garanţii pe care nimeni nu poate să le dea”, a declarat Alexandru Rafila, pentru Adevărul, criticând astfel atitudinea fostului premier Ludovic Orban.

Deputatul social-democrat a comparat apoi situația României cu cea a Germaniei și a subliniat că în țara noastră nu doar că nu mai sunt locuri la Terapie Intensivă pentru pacienții COVID-19, dar nici personal medical specializat nu e: „Vedeţi ce se întâmplă în Germania, o ţară cu un potenţial medical foarte mare, care a ajuns la un lockdown. În România situaţia nu e cu mult mai bună decât în Germania, probabil doar în imaginaţia unora. Am ajuns într-o situaţie în care domnul Raed Arafat a declarat că nu mai sunt locuri la ATI Bucureşti. Aşa e în toată ţara. Chiar dacă sunt paturi, nu există personal”.

Întrebat ce decizie ar lua privitor la un eventual lockdown, în cazul în care va ajunge premier, Rafila a răspuns: „Lockdownul e generat de realitatea de pe teren. Aceste afirmaţii, eu nu pot să mi-o asum. Dacă aş fi premier nu mi-aş putea să-mi asum să mint. Nu aş putea să spun că situaţia e roz şi că nu aş face lockdown. Aş genera o radiografie reală a sistemului de sănătate din România”.

Alexandru Rafila a acuzat apoi că actualii decidenți politici au mințit atunci când au spus că au luat măsurile anticoronavirus după consultări cu specialiștii: „Toate aceste poveşti că specialiştii au spus şamd. au fost nişte neadevăruri. Specialiştii nu au fost consultaţi. Există un comitet care nu a mai fost convocat de trei luni”.

×