Ford şi grupul indian Mahindra & Mahindra (M&M) au anunţat marţi semnarea unui acord privind înfiinţarea unei societăţi mixte în India, o decizie menită să reducă riscurile pentru afacerea locală a grupului auto american şi să scadă costurile dezvoltării şi producerii de vehicule pentru pieţele emergente, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Societatea, evaluată la 275 de milioane de dolari, va da posibilitatea Ford să înregistreze Mahindra ca partener pentru dezvoltarea şi vânzarea de vehicule în India şi pe pieţele emergente, folosind facilităţile de producţie ale grupului auto american din această ţară.
De asemenea, Ford îşi schimbă strategia pentru India, unde nu s-a aliat cu alţi producători locali. În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.
Şeful Ford, Jim Hackett, a declarat că parteneriatul va permite companiei să se extindă în India, unde strategia ar fi trebui să fie diferită.
"Avem alte pieţe emergente unde trebuie să aplicăm aceeaşi politică", le-a spus jurnaliştilor Hackett.
Conform acordului, Ford va transfera majoritatea activelor sale şi angajaţii săi din India către noua companie, dar îşi va păstra fabrica de motoare din Sanand (în statul Gujarat) şi centrul global de afaceri din Chennai. Cele două uzine ale Ford (una în Chennai şi cealaltă în Sanand) vor fi mutate la societatea mixtă. Cele două unităţi au o capacitate anuală de producţie de 440.000 de vehicule. Maşinile produse sub brandul Ford vor fi vândute în India şi pe pieţele emergente.
În prezent, Ford îşi produce şi îşi vinde maşinile în India printr-o subsidiară pe care o deţine integral. De asemenea, în 2017, a format cu Mahindra o alianţă strategică. Cei doi producători auto anunţaseră anterior că intenţionează să construiască împreună noi maşini, inclusiv SUV-uri şi vehicule electrice.
Oficialii Ford cred că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Alianță între Ford și Mahindra & Mahindra în India
Explorează subiectul
Articole Similare

175
'Carne de tun' pentru război! Bărbați din Rusia - bețivi sau persoane nevoiașe - sunt răpiți din sate și trimiși pe frontul din Ucraina
175

76
Ce mai înseamnă Uniunea Europeană pentru cetățeni astăzi: încredere sau dezamăgire
76

1.021
Dmitri Medvedev: În Rusia nu se pot întâmpla 'shutdown-uri' ca în SUA
1.021

65
Ministerul Energiei din Ucraina: Centrala nucleară de la Cernobîl a rămas fără energie electrică în urma unui atac rusesc
65

160
Rusia amenință statele UE: Cine va sustrage din fondurile rusești înghețate, va fi pedepsit
160

232
Donald Trump strâmbă nasul când vede navele de război ale Marinei SUA. Detaliul care îl irită mai mult ca orice
232

152
Companie aeriană low-cost dă faliment: zboruri anulate, sute de angajați fără locuri de muncă
152

38
'O rețetă lizibilă e un drept fundamental'. Medicii, obligați să scrie frumos sau să treacă pe digital. Decizia a fost luată de instanță
38

75
Cine este 'Jokerul' din ecuație? Probleme mari pentru Moldova sau Ucraina privind aderarea la UE: țările care s-ar opune
75

49
Doi membri din flota-fantomă rusă, arestați preventiv în Franța
49

122
Moţiuni de cenzură împotriva președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen
122

3.135
Al treilea război mondial? Profețiile înfricoșătoare ale Babei Vanga și Nostradamus pentru decembrie 2025
3.135

1.572
Liderii UE iau măsuri radicale împotriva dronelor rusești: Discuții importante la summitul de la Copenhaga
1.572
Comentează