Directorii Renault şi Nissan au reafirmat joi importanţa alianţei, afectată de excluderea fostului preşedinte Carlos Ghosn, dar au evitat să discute potenţiala problemă litigioasă legată de viitorul preşedinte al Nissan, transmit Kyodo şi Reuters, potrivit agerpres.ro.
Jean-Dominique Senard, care efectuează prima sa vizită în Japonia de când a fost numit preşedinte al Renault, la sfârşitul lunii ianuarie, va avea joi şi vineri întâlniri cu şefii Nissan. Speculaţiile legate de viitorul alianţei au sporit, iar analiştii se întreabă dacă Senard îşi va asuma conducerea producătorului auto nipon.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit în 2017 cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
Senard s-a întâlnit cu directorii generali ai Nissan, Hiroto Saikawa, şi Mitsubishi, Osamu Masuko, pentru discuţii care au durat aproape două ore. Şefii celor trei producători auto au reafirmat importanţa alianţei Nissan-Renault-Mitsubishi, le-a declarat Masuko jurnaliştilor.
Separat, Saikawa a declarat presei că nu s-au discutat probleme legate de conducerea Nissan sau de o fuziune completă între Nissan şi Renault, indicând că nu au fost convorbiri extrem de importante.
"Am discutat câteva probleme operaţionale care trebuiau analizate, acesta a fost subiectul conversaţiei noastre", a afirmat Saikawa.
În 24 ianuarie Renault a confirmat numirea lui Jean-Dominique Senard în funcţia de preşedinte şi a lui Thierry Bollore în funcţia de director general.
În 19 noiembrie, Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că ar fi omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde de yeni (38 de milioane de euro/44 de miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 - 2015.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.