Alianţa Europeană a Agenţiilor de Presă (EANA) a marcat joi 69 de ani de la înfiinţare, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul Alianţei, newsalliance.org.
EANA a fost înfiinţată pe 21 august 1956 cu misiunea de a uni agenţiile de presă independente din Europa şi de a întări libera circulaţie a informaţiilor de încredere. Un demers început ca o viziunea a cooperării s-a transformat într-o comunitate puternică de agenţii de presă care şi-au luat angajamentul să respecte cele mai înalte standarde ale jurnalismului, se spune în comunicatul publicat de board-ul EANA.
Aproape şapte decenii mai târziu, provocările cu care se confruntă jurnalismul sunt mai mari ca niciodată. În epoca dezinformării, presiunilor politice şi a schimbărilor tehnologice rapide, agenţiile de ştiri continuă să fie piloni de încredere ai vieţii publice. Activitatea lor susţine democraţia prin furnizare de ştiri exacte, imparţiale şi oportune, care traversează graniţe şi conectează comunităţi.
''Pe măsură ce se apropie cea de-a 70-a sa aniversare, EANA se confruntă cu numeroase provocări: atacuri multifaţetate asupra profesiei de jurnalist, apărarea faptelor într-o eră a polarizării şi dezinformării masive, protecţia şi promovarea proprietăţii intelectuale, precum şi urmărirea echilibrului financiar în timp ce clienţii media sunt supuşi unei presiuni intense. Comunicarea şi cooperarea, aflate la baza demersului care a determinat înfiinţarea EANA, sunt mai relevante ca niciodată'', a spus Fabrice Fries, preşedintele EANA şi preşedintele Agenţiei France Presse (AFP).
''EANA reprezintă un pilon al independenţei editoriale şi al solidarităţii profesionale. Într-o perioadă marcată de incertitudine şi transformări accelerate, agenţiile de presă demonstrează că, prin colaborare constantă, sprijin necondiţionat şi respect, atât pentru informaţia furnizată, cât şi pentru public, jurnalismul de agenţie rămâne un element vital al societăţii democratice. Solidaritatea jurnaliştilor şi respectul pentru profesie sunt elementele care pot duce mai departe această activitate, neştirbită şi necontamintă, într-o luptă continuă cu aşa zisele ştiri promovate de platformele de social media'', a adăugat Claudia Nicolae, membră a board-ului EANA şi director general al AGERPRES.
''Sunt mândru să fac parte din board-ul EANA alături de colegi care împărtăşesc convingerea că ştirile independente şi de încredere sunt esenţiale pentru societăţile noastre. La ANSA îmbrăţişăm pe deplin valorile EANA - cooperare, integritate şi independenţă editorială -, pe care le considerăm fundamentul încrederii în jurnalism. De ziua EANA, celebrăm nu doar istoria Alianţei, dar şi rolul său continuu în consolidarea agenţiilor de ştiri din toată Europa'', a afirmat Stefano de Alessandri, CEO al agenţiei ANSA şi membru al board-ului EANA, potrivit site-ului newsalliance.org.
''Ziua înfiinţării EANA este o dată foarte importantă în istoria agenţiilor de presă europene - reaminteşte importanţa solidarităţii, coordonării şi colaborării dintre colegi. Agenţiile de ştiri au avut aceeaşi misiune încă de la început: într-o lume prea des afectată de zgomot şi incertitudine, agenţiile de ştiri trebuie să livreze fapte. Sunt mândru să slujesc o Alianţă care, an după an, demonstrează rezilienţa şi relevanţa jurnalismului de agenţie, cu un impact din ce în ce mai mare în industria globală media'', a spus Alexandru Giboi, secretar general al EANA.
Comentează