DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Americanii ies cu probele pe masă. Cum s-ar fi implicat rușii și ce metode au folosit în campania electorală prezidențială americană

PBS
IRA propaganda internet rusia

Campania de propagandă desfăşurată de Rusia pe reţelele sociale înainte de prezidenţialele americane din 2016 a încercat să îi determine pe afroamericani să se abţină de la vot, iar după victoria lui Donald Trump a devenit ţintă procurorul special Robert Mueller, potrivit unor rapoarte comandate de Senatul SUA, relatează AFP preluat de agerpres.

Vezi și: Ion Iliescu, atac EXPLOZIV la adresa lui Liviu Dragnea, în Le Figaro: este cea mai gravă CRIZĂ a partidului/ UPDATE: Iliescu: E un fake news

Internet Research Agency (IRA), agenţie cu sediul la Sankt Petersburg şi considerată de justiţia americană ca o fermă de "troli" plătită de Kremlin, a căutat în timpul campaniei prezidenţiale să descurajeze segmente de populaţie în general apropiate de democraţi, ca tinerii, minorităţile etnice şi comunitatea LGBT (lesbiană, gay, bisexuală, transsexuală şi intersexuală), să voteze, potrivit documentelor.

Agenţia a pus un accent deosebit pe alegătorii afroamericani, indică analiza cea mai completă până în prezent a miilor de mesaje şi publicaţii difuzate pe reţele sociale de IRA, între 2015 şi 2017, efectuată în comun de Universitatea Oxford şi specialişti de la Graphika în noile media.

Un alt raport comandat de Senat a fost elaborat de societatea New Knowledge şi Universitatea Columbia în special.

Vezi și: Apariție de SENZAȚIE a lui Rareș Bogdan: Cum s-a prezentat la Realitatea TV - FOTO

IRA a creat astfel numeroase conturi sub false profiluri americane destinate comunităţii afroamericane. Unul dintre acestea, numit 'Blacktivist', trimitea mesaje negative despre candidata democrată Hillary Clinton, acuzată că este oportunistă, dornică numai să câştige voturi.

"Această campanie a vizat să convingă că modul cel mai bun de a ameliora cauza comunităţii afroamericane era boicotarea alegerilor şi concentrarea pe alte subiecte", au scris autorii raportului.

În paralel, o parte a celor 3.841 de conturi de Facebook, Instagram, Twitter sau Youtube studiate a căutat să îi determine pe alegătorii albi apropiaţi republicanilor să participe la vot.

Iniţial, mesajele au susţinut tezele republicane - apărarea dreptului de a purta armă sau lupta împotriva imigraţiei - fără să citeze favoriţi. După ce candidatura lui Donald Trump a căpătat consistenţă, mesajele IRA i-au fost clar favorabile, potrivit acestui studiu.

Potrivit unui studiu al Pew Research Center, rata participării alegătorilor albi a crescut în 2016, în timp ce a minorităţii afroamericane, la 59,6%, s-a redus cu cinci puncte în raport cu 2012.

Mai mulţi angajaţi ai IRA, finanţată de oligarhul Evgheni Prigojin, au fost inculpaţi de justiţia americană pentru ingerinţă în alegerile din 2016.

Campania de propagandă a evoluat ulterior pentru a-şi găsi o nouă ţintă după victoria lui Donald Trump: procurorul special Robert Mueller, însărcinat să ancheteze asupra bănuielilor de înţelegere secretă între echipa de campanie a omului de afaceri republican şi Rusia, a informat luni seară cotidianul Washington Post.

Conturi alimentate de ruşi pe reţelele sociale au difuzat astfel mesaje în care se afirma că Robert Mueller este corupt, o postare pe Instagram mergând până la a pretinde că el a lucrat în trecut cu "grupuri islamiste radicale".

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.