DIICOT, informații de ultimă oră despre dosarul 'Motorina CFR'. Cercetări în plină desfășurare

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 06-03-2017 13:25

Cercetările procurorilor DIICOT Timişoara în dosarul ''Motorina CFR'', care are un prejudiciu estimat de peste 1 milion de euro, sunt în curs şi încă nu se poate "estima un termen precis de finalizare (a dosarului, n.r.) în acest moment'', a precizat, luni, pentru AGERPRES, procurorul şef al DIICOT Timişoara, Alex Florenţa. 

Termenul de trimitere în judecată a dosarului ''Motorina CFR'' depinde de finalizarea expertizelor contabile care trebuie să se facă în funcţie de actele contabile. 

Potrivit anchetatorilor, începând cu anul 2010, la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara ''s-a constituit şi a acţionat un grup infracţional organizat, având ca scop însuşirea şi sustragerea combustibilului din gestiune, în baza unui plan infracţional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii grupării. Grupul infracţional organizat s-a constituit în jurul persoanelor cu atribuţii de conducere, organizare şi control din cadrul instituţiei, suspecţii având sarcini şi roluri clar definite în cadrul grupării''.

Săptămâna aceasta aduce vreme NEOBIȘNUITĂ: Care este prognoza meteo pentru toată țara


Procurorul şef al DIICOT Timişoara, Alex Florenţa, explica anul trecut, pentru AGERPRES, că valorificarea propriu-zisă a motorinei sustrase se făcea prin două modalităţi. 

''Pentru cantităţile mici se încărca în diferiţi recipienţi şi pleca, pentru cantităţile mai mari, în incinta depoului era amenajat un spaţiu care aparţine tot CFR, dar care fusese dat în folosinţă fără niciun contract în sine, unei societăţi care-şi amplasase o pompă în incinta spaţiului respectiv (administrate de Liviu Martin, care se ocupa de vânzarea combustibilului sustras ilicit, n.r.). O conductă artizanală improvizată lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, în care depozitau cantitatea de combustibil pe care reuşeau să-l sustragă şi se vărsa prin această conductă în staţia tip PECO din spaţiul artizanal, unde noaptea veneau tiruri de la societăţi comerciale, încărcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu glumă'', detalia procurorul Alex Florenţa, şeful DIICOT Timişoara. 

Potrivit acestuia, suspecţii puneau în locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar în actele întocmite treceau cantităţi mai mari. ''Cu un debimetru şi cu sprijinul laboranţilor din instituţie, se jongla la cantităţile de motorină, astfel încât în locomotivele care plecau în curse se vărsa o cantitate concretă care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar în actele întocmite se treceau cantităţi mai mari. Diferenţa de cantitate, în actele în fals întocmite, era jonglată, prin intermediul conducerii sucursalei, şefi de unitate, adjunctul şefului de unitate, gestionarul-şef, după anumiţi parametri, calcule, astfel încât ei să se acopere în gestiune şi să pară totul în regulă'', mai preciza atunci procurorul. 

În aprilie 2016 au fost arestaţi preventiv toţi liderii grupului infracţional, respectiv, gestionar-şef Borza Gheorghe, contabila-şefă Silaghi Florina, liderul de sindicat Boloş Ioan Irimie şi Martin Liviu, administratorul societăţii comerciale care vindea motorina, iar sub arest la domiciliu au fost puşi directorul Depoului, Jigoria Cristian, adjuncta Depoului, Apostol Alina, şi agentul de la Poliţia TF, Nanu Ilarie