Facebook declară RĂZBOI terorismului: 'Putem limita mai mult'

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 16-06-2017 13:27

Facebook, acuzat frecvent că nu luptă împotriva propagandei jihadiste, şi-a detaliat joi acţiunile împotriva publicaţiilor care fac apologia terorismului, în special printr-o utilizare crescută a inteligenţei artificiale, potrivit AFP, scrie agerpres.ro

"Dorim ca Facebook să fie un mediu ostil teroriştilor", se menţionează într-o notă intitulată "Cum luptăm împotriva terorismului" postată pe blogul reţelei de socializare.

Un ministru DEMISIONAR vorbește DESCHIS despre situația din PSD: 'Este o criză. Ne va afecta'


Grupul, ca şi alte companii din domeniul internetului, face faţă unor presiuni constante ale guvernelor care le cer să lupte mai eficient împotriva acestui gen de conţinut al mesajelor. La sfârşitul lunii mai, liderii G7 şi-au accentuat presiunea asupra marilor grupuri de internet. 

"Vom retrage postările cu caracter terorist sau care fac apologia terorismului imediat ce vom avea cunoştinţă de ele", a anunţat Facebook joi. "Dar ştim că prin utilizarea tehnologiei - în special a inteligenţei artificiale - putem limita mai mult difuzarea mesajelor cu conţinut terorist pe Facebook", continuă grupul care afirmă că se concentrează pentru moment asupra grupării jihadiste Statul Islamic şi a reţelei islamiste Al Qaida.

CRIZA POLITICĂ se adâncește: 'Iohannis îl are la mână pe Dragnea'


Aceste instrumente pot astfel să repereze mai bine imagini reprobabile. "Când cineva încearcă să trimită o fotografie sau un video cu caracter terorist, sistemele noastre stabilesc dacă aceste imagini sunt identice unor imagini cunoscute ca 'teroriste'. Dacă este cazul, expedierea este blocată', continuă Facebook. 

Grupul utilizează astfel inteligenţa artificială pentru a repera texte care ar face apologia terorismului. Pentru a pune la punct algoritmii, Facebook utilizează texte de propagandă ale grupărilor jihadiste pentru a-şi învăţa sistemele să le repereze mai bine, explică grupul, precizând că acest program este încă în stadiul "experimentărilor". 

Facebook precizează că eforturile sale vizează şi alte platforme ale sale, în special Instagram. 

Recunoscând că tehnologia nu ar şti să înlocuiască "expertiza umană", Facebook aminteşte că numărul angajaţilor care răspund de gestionarea mesajelor va creşte de la 3.000 de persoane la 7.500 în anul următor. 

La sfârşitul anului 2016, Facebook, Twitter, Microsoft şi Youtube au anunţat crearea unei baze de date comune, reunind "amprente digitale numerice" ale unor imagini care fuseseră retrase de una sau alta dintre platformele lor.