Mai avem nevoie de TAROM?

Autor: Alex Niculici
Publicat: 21-08-2017 11:52
Actualizat: 21-08-2017 13:35

Premierul Mihai Tudose a luat decizia... politică să treacă TAROM de pe pierdere pe profit. Dar, oare, mai trebuie să păstrăm compania în brațele statului?

Aș zice că nu.

În primul rând, TAROM nu mai este o companie națională care prestează un serviciu de interes public. În fapt, piața este dominată de WizzAir și Blue Air, TAROM fiind abia pe locul trei, la concurență cu Ryanair.

În al doilea rând, TAROM nu mai poate pretinde că ține prețurile jos. Poate nu mai țineți minte, dar acum 10-20 de ani acesta era argumentul existenței companiei: operatorul național menține prețurile jos, stimulând călătoriile și afacerile, chiar dacă este pe pierdere. În mod clar companiile low-cost au preluat acest rol (dacă el a exista vreodată).

În al treilea rând, companiile low-cost au penetrat și piața curselor interne. În această nișă de piață un bilet cumpărat la timp nu mai concurează deja cu TAROM ci cu SNCFR. Singura modalitate decentă de a călători cu trenul peste Carpați este la cușetă sau vagon de dormit. Un bilet de avion poate fi semnificativ mai ieftin decât un bilet la cușetă.

Ce mai este TAROM în ziua de azi? Este, cel mai probabil, locul în care interesele politice se întâlnesc cu cele oculte. Politicieni (cam indiferent de partid) au folosit compania pentru a oferi sinecuri și feude clientelei politice. Și vor să facă asta în continuare.

 

Citește și:

Tăriceanu, reacție după demisia directorului de la Tarom

Mihai Tudose, reacție după demisia directorului de la Tarom: 'Despre lacrimi o să mai vorbim noi'

Liviu Dragnea, reacţie în SCANDALUL de la Tarom