Ecaterina Andronescu va fi audiată marți în Parlament

Autor: Roxana Ghiorghian
Publicat: 26-02-2019 07:49

Membrii Comisiei pentru drepturile omului din Camera Deputațilior o vor audia, marți, pe Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, după ce aceasta a anunțat că elevii cu nevoi speciale ar trebui să aibă clase speciale, potrivit Mediafax.

Întâlnirea membrilor Comisiei pentru drepturile omului cu Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, pe tema situației elevilor cu cerințe educaționale speciale va avea loc începând cu ora 12.00.

Propunerea a fost făcută de deputatul PNL Adriana Săftoiu pentru ca ministrul Educației, Ecaterina Andronescu să dea explicații cu privire la situația elevilor cu cerințe educaționale speciale.

Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaților, anunțase pe Facebook că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu, ministru al Educației, după ce aceasta a anunțat că elevii cu nevoi speciale ar trebui să aibă clase speciale.

Citește și: Victor Ponta, profeție SUMBRĂ, după OUG care a INCENDIAT sistemul judiciar: Riscăm să ne întoarcem înainte de 1989

"Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare inițiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educațional efortul e pentru ca acesti copii să fie integrați în învățământul de masă, iar învățământul special să fie o excepție. În loc să găsescă soluții pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integrați în învățământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate față de acești copii", scrie Adriana Săftoiu, pe Facebook.

Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii.

Ulterior, ministrul Educației a revenit asupra declarației, precizând că, de fapt, propunerea era ca acești elevi să fie susținuți suplimentar cu profesori de sprijin și că nu s-a pus niciun moment problema segregării acestor copii în clase separate.