Spotify a ajuns la finalul lui 2019 la 271 de milioane de utilizatori

Autor: Roxana Ghiorghian
Publicat: 06-02-2020 15:15

Spotify, unul din cele mai importante servicii de streaming de muzică din lume, a ajuns la finalul lui 2019 la 271 de milioane de utilizatori, o creștere de 31%, potrivit rezultatelor financiare, sub așteptările pieței, potrivit Mediafax.

Numărul utilizatorilor premium, adică abonații care plătesc pentru serviciu oferit, a urcat cu 29% în ultimul an, la 129 de milioane de persoane. Pe fondul rezultatelor, acțiunile companiei au scăzut cu 4,74% la bursa de la New York.

Veniturile totale în trimestrul patru s-a cifrat la 1,85 miliarde de euro, în creștere cu 24%, în timp ce veniturile generate de abonați au urcat într-un ritm similar, la 1,6 miliarde de euro.

Publicitatea a generat 217 milioane de euro în trimestrul patru din 2019, un avans de 23%.

Citește și: Justin Bieber este primul artist care ajunge la 50 de milioane de abonați pe YouTube

Pe partea utilizatorilor premium, veniturile generate per abonat (ARPU – average revenue per user) a fost de 4,65 euro, în scădere cu 5%, evoluție negativă pusă pe seama extinderii perioadei de probă pentru utilizatorii noi.

Un alt detaliu notabil din rezultatele Spotify este evoluția numărului de podcast-uri oferite, care a ajuns la 700.000 de titluri și produse de acest tip la finalul anului. Totodată, consumul orar de podcast-uri a urcat cu 200% în ultimul an.

În același timp, un element negativ este faptul că cheltuielile operaționale au crescut cu 80% în trimestrul patru din anul trecut, la 551 milioane de euro.

Compania a mai anunțat că se așteaptă la circa 328-348 de milioane de utilizatori activi la finalul lui 2020 și la aproximativ 126-131 milioane de abonați premium. Veniturile pe acest an sunt estimate la o sumă între 1,71 miliarde de euro și 1,91 milioane de euro.