Analiză audiență online Victor Ponta

Autor: Politic Scan

Publicat: 23-09-2015

Actualizat: 23-09-2015

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Victor ponta facebookVictor Ponta este unul dintre cei mai importanți jucători din mediul online românesc, având o prezență reprezentativă în social media căreia echipa sa de comunicare acordă o atenție deosebită.

Dar să vedem care este publicul său online, ce audiență are, cum este structurat pe criterii demografice, ce interese are, care sunt sunt personalitățile agreate și alte detalii făcute publice de Facebook.

Astfel, conform graficului de mai jos, observăm că există un interes ușor mai crescut al publicului masculin (52%) față de cel feminin (48%), constatând o abatere de 2% față de distribuția publicului românesc de Facebook de 51/49% în favoarea bărbaților.

Ponta - Distributie varsta

Coloanele cu albastru reprezintă valorile înregistrate de publicul interesat de Victor Ponta iar cele gri reprezintă distribuția audiențelor generale Facebook pe România.

La o analiză mai atentă se observă că publicul lui Victor Ponta este mai bătrân decât media Facebook, înregistrând un interes mai scăzut în rândul tinerilor, în special publicul feminin 18-24 ani, acesta crescând odată cu vârsta, ajungând în segmentul 45-64 ani să fie substanțial mai crescut față de medie. Excepție face în acest moment publicul masculin 18-24 ani care prezintă o valoare puțin peste medie, o evoluție față de săptămâna trecută.

Interesantă este și distribuția pe sexe, Victor Ponta fiind mai popular în rândul bărbaților tineri (18-34 ani), în segmentul 35-44 distribuția fiind egală 27/26%, pentru ca pentru publicul matur (45+) să reprezinte un interes mai crescut pentru publicul feminin.

În ceea ce privește distribuția pe orașe, în mod normal, cea mai ridicată audiență se înregistrează în București 27%, urmat de celelalte orașe importante ale țării, Timișoara 5%, Iași și Constanța cu 4%, Cluj, Craiova, Galați și Brașov cu câte 3%.

Audiențele sunt în media locală, singura excepție fiind Clujul, unde Victor Ponta înregistrează un interes mai scăzut fața de medie.

audiente vp - orase

În continuare, din punct de vedere al educației și stării civile, avem următoarea distribuție:

audiente vp - educatiePublicul online al lui Victor Ponta este unul educat, peste 69% fiind absolvenți de învățământ superior, urmat de 25% studii medii și de doar 6% studii primare.

Audiențele sunt în media generală Facebook pe România, fără abateri majore în nicio categorie.

 

audiente vp - stare civila

În cazul stării civile, însă, distribuția este semnificativ modificată, înregistrând un plus de 15 procente față de medie în rândul publicului căsătorit, și scăderi de 6-7% în cazul celor care au declarat că sunt singuri sau într-o relație.

 

Din punct de vedere al formării profesionale, conform graficului de mai jos constatăm creșteri ușoare față de medie în domeniul managementului, al entertainmentului, în domeniul IT și cel medical, și scăderi ușoare în cel al vânzărilor, cel administrativ și în cel productiv.

audiente vp - joburi

În completarea profilului publicului online al lui Victor Ponta, vin interesele pe diverse sfere și domenii de activitate. Astfel, constatăm că cei care urmăresc activitatea online a actualului premier, sunt de asemenea interesați de următoarele personalități/branduri:

  • Partid politic: USL
  • Emisiuni TV: La Ordinea Zilei, Biziday la Digi24, Sinteza zilei
  • Politician: Adrian Năstase, Mircea Geoană, Crin Antonescu
  • Jurnalist: Mihai Gâdea, Radu Tudor, Răzvan Dumitrescu
  • Post TV: Antena 3, B1, Digi24
  • Scriitor: Corneliu Vadim Tudor
  • Cântăreți: Nicolae Furdui Iancu, Angela Gheorghiu, Julio Iglesias, Fuego
  • Redactor știri: Andreea Berecleanu
  • Persoane publice: Gabriela Firea, Mircea Badea, Sorin Oprescu, Iuliana Tudor
  • Sportivi: Simona Halep, Andreea Răducan
  • Ziare/publicații: Sănătate BZI, Ziare.com, Știripesurse.ro, Avocatul.net, Adevărul

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri