Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANALIZĂ De ce Iohannis nu poate dormi liniștit

Și dacă va fi ales președinte al României și dacă NU, Klaus Iohannis nu se poate culca pe o ureche. El a câștigat în primă instanță la Curtea de Apel Alba Iulia, dar aceasta este singura curte de de apel din țară care a interpretat legea în acest fel, în timp ce, în toate celălalte cazuri, ANI a avut câștig de cauză.

În cazul în care va fi ales președintele României și va pierde ulterior procesul se va ajunge cu siguranță la arbitrajul CCR, în caz contrar va pierde funcția de primar al Sibiului automat.

stiripesurse.ro vă prezintă o analiză a cazurilor de incompatibilitate tip RAJA (exact de genul speței în care este implicat prezidențiabilul ACL)

Situația dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată privind încălcarea prevederilor legale care reglementează regimul juridic al incompatibilităților ca urmare a exercitării simultane atât a funcției de primar sau viceprimar, cât și a calității de reprezentant al unităţii administrativ – teritoriale în cadrul Adunării Generale a Acționarilor a societăților comerciale de interese local (S.C. RAJA. S.A., S.C. APĂ CANAL S.A., S.C. APA SERV SATU MARE S.A, etc. )

content-image

I. Interpretarea Curții de Apel Alba Iulia

,, SC Apă Canal  în calitate de operator regional, deservind două județe, precum și orașe și commune de pe cuprinsul acestora, nu se încadrează în categoria societăților comerciale de interes local.

Legiuitorul, după cum se observă din textile legale mai sus arătate, operează în clasificarea societăților comerciale după criteriul interesului pe care acestea îl reprezintă local, județean sau statal, interes care se suprapune cu competența lor teritorială de activitate. Competența acestor societăți, cel mult, se suprapune cu competența din punct de vedere territorial a autorităților publice care le înființează, competență peste care acestea nu pot dispune și care se exercită în limitele teriotriale pe care o administrează și o conduc.

Aria de deservire și în mod corelativ, de interes a SC Apă Canal SA vizează două județe, Sibiu, respective Brașov, astfel că se poate afirma că această societate este în prezent de interes regional.

SC Apă Canal S.A. nu poate fi calificată societate comercială de interes local în sensul normei prevăzută de art. 87 alin 1 lit f) din Legea nr. 161/2003, ceea ce atrage neîntrunirea elementelor constitutive ale acestei incompatibilități legale, astfel că reclamantul nu este incompatibil a participa în calitate de reprezentant al Comunei în adunările generale a acționarilor acesteia. "

 

II. Interpretarea Curților de Apel București , Constanța, Oradea, Ploiești, Craiova

- ,, dispozițiile art. 87 lit f) din legea nr. 161/2003 privesc atât societățile locale cât și cele de interes național, enumerarea fiind exhaustivă ceea ce determină faptul că starea de incompatibilitate apare indifferent de natura societății comerciale.

- o persoană juridică care nu este de interes național, este de interes local indiferent dacă societatea a fost organizată la nivel comunal, orășenesc sau municipal, județean sau regional cum este în speța de față

- SC RAJA reprezintă asocierea unităților administrative prin Consiliile locale ca unități deliberative ale acestora, conform art. 36 alin 3 din Legea nr. 215/2001, exercită în numele UAT ului toate drepturile și obligațiile corespunzătoare participațiilor

- potrivit art. 37 din Legea nr. 215/2001 ,, Persoanele împuternicite să reprezinte interesele unităţii administrativ-teritoriale în societăţi comerciale, regii autonome de interes local, asociaţii de dezvoltare intercomunitară şi alte organisme de cooperare sau parteneriat sunt desemnate prin hotărâre a consiliului local, în condiţiile legii, respectându-se configuraţia politică de la ultimele alegeri locale.....Rezultă așadar că în baza art. 37 din legea nr. 215/2001 prin HCL reclamantul a fost desemnat, prin mandat convențional, ca reprezentant al autorității administrativ teritoriale în AGA RAJA, acționar fiind orașul, Consiliul local fiind cel ce în baza manadatului legal, potrivit art. 36 alin 3 lit. c din legea nr. 215/2001, exercită în numele UAT toate drepturile și obligațiile corespunzătoare participațiilor, în condițiile legii.

- deși actul de mandatare în AGA s-a dat prin HCL de către autoritatea deliberativă, în fapt și în drept, reclamantul este reprezentant al însăși autorității administrative respective"

După cum se poate observa din graficul anterior, din numărul total de dosare pierdute la instanța de fond (29 de dosare) – un număr de 23 de dosare au fost pierdute pe rolul Curții de Apel Alba Iulia.

 

Termenele recursurilor la ICCJ

Nr. Crt.

Nume Prenume

Instanța de fond

(Curtea de Apel)

Soluția instanței de fond

Complet

Termenul la ÎCCJ

MOLDOVAN Gheorghe

Constanta

Câștigat de ANI

8

03.10.2014

MITROI Florin

Constanta

Câștigat de ANI

7

02.10.2014

CRISTEA Traian

Constanta

Câștigat de ANI

1

21.10.2014

ANGHEL Nicolae

Constanta

Câștigat de ANI

3

06.11.2014

HUJA GHEORGHE

Alba Iulia

Pierdut de ANI

5

14.10.2014

****

Iată liste celor implicați în Dosare tip RAJA -  Document AICI

Cum s-au soluționat la fond conflictele cu ANI - Document AICI


ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.