DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Analiză devastatoare pentru 'drulele din transporturi': Autostrada Sibiu-Piteşti, amânată nejustificat. Un alt tronson, la preţuri astronomice

F. P.
Digi24
autostrada

Construcţia de autostrăzi funcţionează în România după o logică stranie, cu transoane cruciale care sunt amânate la nesfârşit din motive de complexitate şi alte transoane care se construiesc extrem de complex, deşi nu sunt în zone montane. Deputatul PSD Marian Mina realizează o analiză în acest sens, vizând Autostrada Ploieşti-Braşov, Autostrada Sibiu-Piteşti şi Autostrada Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

"“OFTICILE” unei guvernări “DRULE” şi în politica din #transporturi. Începând de astăzi, voi prezenta, într-o serie de 5 episoade, o radiografie a celor mai importante proiecte de #infrastructură rutieră din România. Remarcam din media, din comunicatele CNAIR și ale Ministerul Transporturilor (MT), din Harta Transparentă -mult spus ”transparentă”- și din atitudinea celor de la MT, faptul că, la ora actuală, Ministerul Transporturilor are un comportament care sugerează “oftici” la nivelul Regiuniilor Moldova, Dobrogea, Muntenia sau Oltenia. Le iau metodic pe rând. Astăzi, #Muntenia.

Autostrada Ploiești – Brașov. Ne întrebăm de ce această investiție este condiționată de domnul ministru, această ”drulă” mică și perversă DOAR cu Interesul Național, de realizarea a nu mai puțin de 10 kilometri de tunel a cărui execuție poate dura nu mai puțin de 7-8 ani.

De ce nu lăsăm și așa numeroșii avizatori (inclusiv habarniști și ”drule” de ocazie), să se exprime mai înainte și, în loc de asta, ne supracondiționăm noi singuri investitia? Astfel, revenim la clasica întrebare: de ce nu lăsăm #experții să se exprime la momentul optim, în timpul când ar putea să o facă, și nu astăzi, când analizele nici măcar nu au început?

Mai precizez că necuprinderea în viziunea strategică a indicatorilor tehnico-economici reprezintă o #abatere mare de la normalitate.

Soluția tehnică nu se dă înainte de începerea serviciilor de proiectare și nu poate fi impusă (decât în cazuri extrem de rare, motivate de interesele speciale al beneficiarului). Soluția tehnică, optimă sub aspect tehnico-economic, rezultă ca urmare a executării serviciilor de #proiectare care urmează a fi desfăşurate. Nu este o variantă bună, logică sau preferabilă să transmitem teme de proiectare prin comunicate de presă, ca urmare a unei voințe proprii sau politice. Când spun asta, am în vedere mai ales partenerii noştri europeni.

Această solicitare, respectiv de realizare a 10 km de tunel, poate duce investiția, pe de o parte, foarte târziu în timp la implementare și, pe de altă parte, la o posibilă nesustenabilitate, ca urmare a realizării ACB (Analiză Cost Beneficiu).

Autostrada SIBIU – PITEȘTI

Despre Autostrada Sibiu – Pitești s-a spus mereu, cu intenție sau fără intenție, că este o autostradă cu numeroase lucrări de artă și cu tuneluri complexe. Această complexitate pare a fi apanajul întârzierilor, nejustificate din punctul meu de vedere. În fapt, justificarea #întârzierilor printr-o prea mult trambițată ”complexitate” a lucrărilor este dovedită, în mod cert, astăzi, inclusiv prin puterea exemplului.

Acest exemplu este: Autostrada Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău

Această autostradă are un Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș.

Tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău - Nușfalău:

,,Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă:

- viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă - în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;

- tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens.”

Dacă facem o analiză elementară pentru această autostradă observăm:

* Autostrada are numeroase lucrări de artă – fix ca în cazul Autostrăzii Sibiu - Pitești;

* Autostrada are un tunel cu o lungime de 2.89 km.

Surpriză! Acest tunel va fi cel mai lung tunel rutier din România!

Surpriză! Acest tunel nu este într-o regiune muntoasă așa cum este cazul Autostrăzii Sibiu - Pitești. Tunelul se află amplasat undeva la cota de 400 m;

Având în vedere un cost de executie de 800 de milioane de euro pentru 41 de km, rezultă un cost de execuție pe km de aproximativ 20 de milioane!!!! Acest cost este relativ echivalent cu cel al Autostrăzii Sibiu - Pitești. Numai că Autostrada Sibiu - Pitești traversează cu adevărat o zonă muntoasă, pe când această Autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, NU.

Având în vedere cele de mai sus, insist și reiterez că:

- Nu pot înțelege, ca om, ca demnitar responsabil cu apărarea Interesului National al Statului Român, ca specialist, dar și ca cetățean, de ce este amânată permanent Autostrada Sibiu – Pitesti, din moment ce autostrăzi echivalente la nivel de complexitate se implementează totusi?!;

- NU pot înțelege de ce nimeni nu a trâmbițat despre Autostrada Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău că este o autostradă foarte complexă? Să nu uităm că acolo urmează să avem cel mai lung tunel rutier din România, tunel care NU este într-o zonă de relief muntos!!!", scrie Marian Mina pe Facebook.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.