Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Analiză: Măsura gravității dezbaterilor din Parlamentul European

facebook.com
Dancila european PE

În REVISTA PRESEI de astăzi, stiripesurse.ro vă propune o analiză a jurnalistului Cristian Unteanu în urma ședinței Parlamentului European în care a fost dezbătută situația justiției din România.

Adevarul:

Poate exista ceva mai grav decât nivelul de ruşinare a României pe care l-am văzut azi în Parlamentul European? Ba da, ce urmează. Şi asta trebuie să ne îngrijoreze şi să ne exaspereze.
Puteţi măsura cu exactitate măsura gravităţii a ceea ce aţi auzit sau văzut astăzi în Parlamentul European punând în balanţă cea mai importantă dintre observaţii: TOATE marile grupuri parlamentare, inclusiv socialiştii şi ALDE, s-au unit în condamnarea stării actuale de fapt din România în ce priveşte starea statului de drept, solidarizându-se cu poziţia severă şi de o precizie chirurgicală expusă de reprezentatul Comisiei Europene şi despărţindu-se total şi fără niciun fel de ambiguitate de poziţia doamnei Viorica Vasilica Dăncilă, actualmente chip şi voce pentru România.
Repet, este extraordinar de grav deoarece, în mod vizibil, se continuau luările de poziţie dure la adresa guvernării din România care fuseseră exprimate luni la reuniunea Comisiei LIBE şi erau demontate, punct cu punct, toate argumentele pe care încercase doamna Dăncilă să apere performanţele guvernării pe care o conduce. Lucru foarte uşor de făcut deoarece poziţia PSD-ALDE nu a evoluat absolut deloc de la întâlnirile pe care doamna Prim Ministru şi domnul Tăriceanu le-au avut săptămâna trecută la Bruxelles, fiind repetate conştiincios, după cum îmi spuneau unele surse foarte demne de încredere, la „întâlnirea ultimei şanse“ pe care premierul a avut-o ieri cu dl. Timmermans, prim-vicepreşedintele Comisiei Europene.
Liderii coaliţiei de guvernare din România, domnii Dragnea şi Tăriceanu au transmis trupelor din subordine indicaţia clară să iasă la luptă dreaptă, cu pieptul înainte şi pe baza discursului aprobat de conducerea de partid, cu nemernicii care vor răul ţării noastre, cei care nu văd, aşa cum înduioşător remarca doamna Dăncilă, că „poporul îşi iubeşte guvernul“ şi care sunt plătiţi de una dintre ocultele de serviciu să scoată România de pe harta lumii civilizate.
Rezultatul l-aţi văzut, a fost absolut zero în materie de joc politic, a arătat însă câtă putere de convingere şi susţinere reală pe plan european (sau măcar în sânul propriei lor familii politice) au PSD şi ALDE. Un eşec demult previzibil şi care, acum, s-a arătat în toată dezolanta sa splendoare. (Mai multe detalii AICI)

Revista 22:

În urmă cu două săptămâni, la Salzburg, în superbul oraș al lui Mozart, s-a consumat o altă criză europeană. Deși a început sub auspicii relativ favorabile, în baza semnalelor anterioare venite dinspre Bruxelles, întâlnirea informală a liderilor din UE pe tema Brexit-ului s-a sfârșit printr-un fiasco. Iar o glumă care o viza pe Theresa May, considerată de mulți nefericită, postată pe Instagram de Donald Tusk, sau remarcile lui Emmanuel Macron, care a făcut trimitere la „minciunile“ care au provocat Brexit-ul, nu au făcut decât să pună gaz peste foc. Tonul declarațiilor s-a înăsprit considerabil la Londra. Theresa May a cerut Uniunii Europene să trateze Marea Britanie cu respect, iar Dominic Raab, ministrul responsabil cu Brexit-ul în cabinetul de la Londra, a acuzat ceea ce el consideră a fi „maniera mecanică“ de rejectare de către Bruxelles a propunerilor venite de la guvernul său. În acest punct e bine să reamintim și faptul că același Dominic Raab spusese anterior că un eșec, un Hard Brexit, adică ieșirea Marii Britanii din UE fără niciun fel de acord, va genera în Regatul Unit resentimente profunde cel puțin preț de o generație și va avea implicații geopolitice majore în Europa. Între altele, pentru că e greu de crezut că, în aceste condiții, Marea Britanie, singura țară din Europa, alături de Franța, care are o reală potență militară, va continua o colaborare strânsă în materie de securitate cu țările dintr-o structură pe care a părăsit-o în urma unui divorț urât. În plus, nu este deloc sigur că, în aceste condiții, NATO va supraviețui și, dacă da, în ce formă, tensiunilor provocate simultan de Brexit și de fractura transatlantică. Cele două evoluții în combinație cu altele, precum diviziunile tot mai accentuate care separă Estul de Vestul continentului, riscă să provoace o dinamică geopolitică destructivă care, din păcate, ne găsește într-o postură extrem de nefavorabilă și din punctul de vedere al climatului politic intern, și din cel al contextului internațional.
O bună parte dintre problemele cu care se confruntă Guvernul May în legătură cu Brexit-ul își au desigur originea în așteptările nerealiste create la nivelul opiniei publice de promotorii acestuia. Și, din această perspectivă, Emmanuel Macron are dreptate. La fel, e adevărat, că retorica din Marea Britanie în jurul Brexit-ului a intrat pe un teritoriu greu de anticipat cu doar câțiva ani în urmă. Concesiile făcute Bruxellesului sunt văzute drept „trădări“ inacceptabile, se vorbește chiar despre „cea mai mare capitulare de la cea din 1938 în fața lui Hitler“.(Mai multe detalii AICI)

Ziarul Financiar:

Lumea se pregăteşte de revoluţia maşinilor electrice. Mai multe economii avansate fac planuri pentru a interzice, peste 10-20 de ani, vânzarea maşinilor cu propulsie pe benzină şi motorină. Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi şi reprezentantul celui mai mare investitor în producţia de maşini din România, spune că maşinile 100% electrice vor fi „tehnologia supremă“ şi asigură că Renault şi Nissan sunt lideri mondiali în acest sector.
Renault a cucerit lumea emergentă cu Dacia, maşina low-cost cu propulsive clasică produsă mai întâi masiv în România, apoi în alte locaţii din afara UE. Cu Dacia-Renault, România a devenit jucător în liga 1 a industriei auto est-europene, alături de Ungaria, Polonia, Cehia şi liderul Slovacia. Însă cu investiţii  din  China, Coreea de Sud sau Germania, Ungaria şi Polonia se pregătesc să devină jucători de top şi în prima ligă est-europeană a industriei autovehiculelor electrice.
Până  la sfârşitul anului 2022, oferta alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, cea mai mare alianţă auto din lume, va fi electrificată, a afirmat Ghosn într-un interviu pentru Les Echos. În patru ani, mai mult de 10% din vânzări vor fi maşini 100% electrice. Ghosn, unul dintre liderii veterani din industria auto, a arătat că Renault şi Nissan sunt în faţa plutonului în ceea ce priveşte vânzările şi rentabilitatea, Nissan Leaf şi Renault ZOE ocupând primul loc în Europa. Leaf este maşina electrică cu cele mai mari vânzări în Europa, iar Kangoo ZOE este numărul 1 la vânzări europene de autoutilitare electrice. Cum cursa electrificării devine acerbă în Europa, Alianţa va aduce pe piaţă şi alte modele. În această cursă, Renault concurează, printre alţii, cu puternicii producători auto germani.
Fie că sunt franceze, fie că sunt germane, maşinile electrice au nevoie de baterii. Iar Ungaria poate livra baterii producătorilor de maşini electrice. Anul trecut, Samsung SDI din Coreea de Sud a finalizat construirea unei fabrici de baterii electrice în Goed, Ungaria. Fabrica este capabilă să  producă  baterii pentru 50.000 de vehicule electrice pe an. În noiembrie 2017, compania sud-coreeană SK Innovation a anunţat că  va construi în Ungaria o gigafabrică de celule pentru baterii electrice pentru spijinirea planurilor de electrificare ale constructorilor auto europeni.(Mai multe detalii AICI)

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.