Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Analiză: Pierderi între 300 şi 400 milioane euro/an, din cauza inventarierii greşite a bunurilor

twitter.com
tastatura laptop calculator

Companiile din România pierd între 300 şi 400 de milioane de euro pe an, din cauza inventarierii greşite a bunurilor, la fiecare laptop "pierdut" paguba fiind de 800 - 1.000 de euro, reiese dintr-o analiză realizată de către un producător de dispozitive electronice.

"Puţini manageri ştiu, dar inventarierea activelor fixe dintr-o companie, fie că ne referim la laptopuri, telefoane, scaune de birou sau chiar espressoare de cafea, este o obligaţie prevăzută în Legea contabilităţii. De cele mai multe ori, acest inventar, care trebuie efectuat anual, se face doar pe hârtie, mulţi lideri de afaceri neştiind, de fapt, cât valorează bunurile din compania pe care o conduc. Inventarierea devine o preocupare din ce în ce mai mare pentru directorii administrativi, mai ales în contextul în care fluctuaţia de personal creşte, iar nevoia de a trece în stilul de lucru remote din martie 2020 a lăsat multe semne de întrebare legate de unele bunuri din companii", a explicat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software Creasoft, producătorul unei soluţii de inventariere a bunurilor din companii.

Potrivit estimărilor Creasoft IT, la fiecare laptop "dispărut" dintr-o companie, pierderea poate fi între 800 şi 1.000 de euro. Raportat la cele 400.000 de companii din România, pierderea anuală a câte unui activ de tip laptop înseamnă o pagubă cuprinsă în ecartul 300 - 400 de milioane de euro/an.

Legii contabilităţii prevede că orice produs folosit de către angajaţii unei companii cu o valoare mai mare de 2.500 de lei (fără TVA) reprezintă un mijloc fix care se trece treptat prin cheltuieli de amortizare lunară. Companiile care nu îşi realizează inventarul anual riscă amenzi de până la 5.000 de lei.

Soluţia de inventory management a Creasoft, lansată în ianuarie 2022, are mai multe funcţii, printre care: etichetarea şi inventarierea bunurilor cu ajutorul codurilor QR, importul de date din inventarele anterioare (din fişiere de tip Excel sau baze de date de tip ERP), realizarea raportului de inventar şi stocarea datelor în Cloud (Microsoft Azure).

Creasoft IT este o companie de software înfiinţată în anul 2017 prin desprinderea de SAS Grup (alarma.ro), firmă cu vechime de 20 de ani specializată în monitorizare flote auto prin GPS. Compania proiectează şi produce atât dispozitive electronice, cât şi software de tip SAS (software as a service) şi s-a concentrat pe noi nişe de piaţă: pontaj electronic, aplicaţii HR şi soluţii de control acces în imobile, soluţii de inventariere active bazate pe coduri QR, dar şi monitorizare de vending machines de la distanţă şi integrarea de plăţi cashless la vendomate.

În 2021, Creasoft IT estimează o cifră de afaceri de 4,5 milioane lei (faţă de 2,8 milioane de lei, în 2020) şi un profit brut de un milion de lei. Portofoliul de clienţi cuprinde peste 300 de companii, informează Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.