Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Anchetă uriașă în SUA: Mai multe mașini Tesla au intrat direct în copaci, din cauza problemelor de direcție

Tesla
Tesla Model Y

Autorităţile americane de reglementare în domeniul siguranţei auto au declarat marţi că au deschis o investigaţie asupra a 280.000 de vehicule Tesla Model 3 şi Model Y noi, din cauza rapoartelor privind pierderea controlului direcţiei şi a servodirecţiei, transmite Reuters. Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis o evaluare preliminară după ce a primit 12 plângeri de la proprietarii de vehicule Tesla Model 3 şi Model Y din 2023, scrie Agerpres.

Un şofer de Model 3 a raportat în mai că ”direcţia maşinii s-a blocat şi aceasta a ieşit de pe şosea, ceea ce a dus la izbirea unui copac”.

Un şofer din Alpharetta, Georgia, a raportat în iunie că o Tesla Model Y de două săptămâni ieşea dintr-un centru comercial când ”deodată volanul nu a virat. A fost greu şi am văzut alerta. A fost foarte aproape să intre pe partea opusă a traficului şi cumva a reuşit să traverseze drumul în interiorul centrului comercial.”

Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Acesta este primul pas al unei investigaţii oficiale pentru a determina dacă problema prezintă un risc nerezonabil pentru siguranţă.

NHTSA ar trebui să actualizeze investigaţia la o analiză de inginerie înainte de a putea solicita o rechemare.

O altă plângere recentă spunea că o Tesla Model Y care avea mai puţin de 30 de zile a fost pornită în aprilie şi ”roata a tras puternic spre dreapta şi a făcut o bufnitură”, iar ecranul a avertizat ”Steering Assist Reduced” şi a afişat un cod de eroare.

Şoferul a spus că servodirecţia a fost dezactivată şi a spus NHTSA că se simte nesigur să conducă şi a adăugat: ”Tesla mi-a mutat vizita de service din 2 mai până pe 25 mai din cauza lipsei de piese. Ei au confirmat că aceasta este o problemă cunoscută recent şi au remarcat că ar putea fi înlocuită caseta de direcţie în întregime.”

Un şofer din Honolulu a spus la o săptămână după ce a cumpărat o Tesla că volanul a început să se blocheze aleatoriu şi a spus că ”a avut loc de şase ori la date diferite înainte de a putea să-l aducem la departamentul de service Tesla”.

Şoferul a spus că maşina ”rămâne în prezent la Tesla pentru următoarele 3 săptămâni, în timp ce aşteptăm o nouă casetă de direcţie”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.