Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANDPDCA a publicat recomandările pentru serviciile sociale, aplicabile în perioada stării de alertă

handicap handicapat dizabilitati

Activităţile din cadrul serviciilor sociale care presupun contactul direct între persoane, şi care pe perioada stării de urgenţă au fost suspendate sau diminuate, vor fi reluate iniţial pentru un număr mai mic de beneficiari, urmând ca acestea să fie monitorizate, iar, în funcţie de evoluţia situaţiei, numărul de beneficiari poate fi crescut, se menţionează în protocolul de recomandări pentru serviciile sociale aplicabile în perioada stării de alertă, anunță AGERPRES.

Potrivit documentului publicat luni de Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA), se recomandă respectarea următoarelor principii: sănătatea şi siguranţa beneficiarilor şi a personalului furnizorului de servicii sociale şi al serviciilor sociale trebuie să reprezinte principiul de bază în organizarea activităţilor ce urmează a fi reluate; reluarea sau extinderea activităţilor suspendate pe perioada stării de urgenţă trebuie să aibă în vedere contextul naţional, măsurile şi recomandările formulate de autorităţile competente şi caracteristicile specifice ale fiecărui serviciu social; pregătirea reluării activităţilor suspendate sau diminuate trebuie să fie realizată cu flexibilitate şi să aibă în vedere respectarea regulilor de sănătate şi siguranţă la locul de muncă.

"Deciziile de reluare rapidă a activităţilor fără o atentă analiză a riscurilor şi luarea măsurilor de siguranţă necesare poate ridica serioase riscuri la adresa stării de sănătate sau chiar a vieţii, prin reactivarea surselor de infectare; reluarea activităţilor trebuie să fie graduală şi în acord cu restricţiile impuse de autorităţile competente", se spune în document.

Citește și: 15 motive legale pentru ieșirea din localitate: Guvernul a emis REGULILE din starea de alertă / LISTA COMPLETĂ .

În ceea ce priveşte personalul, vor fi avute în vedere prevederile Ordinului Comun al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Sănătăţii privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă, în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă, nr. 3577/831/2020.

Astfel, reluarea activităţii acestuia trebuie realizată în mai multe etape succesive, începând cu personalul a cărui activitate este necesară pentru pregătirea spaţiilor, a celor care au un rol esenţial în desfăşurarea activităţii, a celor care nu îşi pot desfăşura activităţile curente de la distanţă.

În ceea ce priveşte beneficiarii de servicii sociale, se începe cu cei cu care activităţile nu pot fi desfăşurate prin mijloace alternative de comunicare.

"Furnizorii de servicii sociale trebuie să evite excesul de personal sau vizitatori din exterior la sediul propriu sau la sediul serviciului sociale", se precizează în protocolul de recomandări publicat de ANDPDCA.

De asemenea, conducerea furnizorului de servicii sociale va analiza atent categoriile de personal care au lucrat în regim de telemuncă sau la domiciliu şi care se pot reîntoarce la locul de muncă, recomandă Autoritatea. În primul rând, vor reveni persoanele care au un rol esenţial în desfăşurarea activităţii instituţiei, urmate de cele care realizează cu dificultate activităţile curente de la distanţă. Perioadele în care vor fi stabilite aceste etape vor avea în vedere şi evoluţia situaţiei la nivel naţional. Furnizorii de servicii externi (de hrană, produse sanitare etc.) vor respecta aceleaşi reguli şi protocoale de siguranţă, potrivit recomandărilor Autorităţii.

Furnizorul de servicii trebuie să se informeze asupra tuturor măsurilor legislative în vigoare în această perioadă, aplicabile furnizorilor de servicii generale, cât şi cele specifice, aplicabile domeniului social, se spune în document.

"Furnizorul de servicii sociale decide dacă pot fi reluate parţial, total sau, după caz, dacă se impune menţinerea suspendării activităţilor din cadrul centrelor de zi. Furnizorul de servicii va lua toate măsurile pentru ca angajaţii, pe perioada serviciului, să nu ia contact cu mediul extern sau orice sursă posibilă de infectare. În serviciile sociale în care sunt identificaţi beneficiari infectaţi, furnizorii de servicii vor respecta cu prioritate măsurile impuse de Direcţiile de Sănătate Publică. Furnizorul de servicii sociale are responsabilitatea de a elabora şi implementa cu celeritate un plan de continuare a activităţii pe perioada stării de alertă. Planul va fi elaborat cu consultarea reprezentanţilor serviciilor sociale şi a altor angajaţi responsabili cu implementarea şi va fi adaptat specificului fiecărui serviciu în parte (de exemplu: pentru activitatea de reînnoire a certificatelor de încadrare în grad de handicap vor fi consultaţi reprezentanţii serviciului de evaluare complexă, pentru serviciile sociale de zi, vor fi consultaţi specialiştii serviciului, care cunosc profilul şi nevoile beneficiarilor)", se menţionează în documentul citat.

Citește și: STAREA DE ALERTĂ, adoptată de Guvern. Parlamentul trebuie să voteze în 5 zile

ANDPDCA aminteşte că furnizorul de servicii socială are obligaţia să îşi adapteze Planul la normele de igienă şi sănătate publică emise de Institutul Naţional de Sănătate Publică sau de Ministerul Sănătăţii.

Totodată, furnizorul de servicii sociale va identifica activităţile, care, în perioada stării de alertă, pot fi realizate prin mijloace alternative de comunicare şi le va organiza în conformitate cu necesităţile specifice.

"Furnizorul de servicii sociale va identifica activităţile care nu pot fi realizate prin mijloace alternative de comunicare şi care presupun deplasarea beneficiarilor la sediul furnizorului de servicii sau, după caz, deplasarea reprezentanţilor furnizorului la domiciliul beneficiarului.Furnizorul de servicii sociale va stabili unui calendar flexibil al reluării activităţilor suspendate sau diminuate pe perioada stării de urgenţă. Termenele şi numărul de beneficiari pot fi modificate şi adaptate periodic, pe măsură ce situaţia evoluează şi în funcţie de specificul serviciului social. Activităţile care presupun contactul direct între persoane, suspendate sau diminuate pe perioada stării de urgenţă, vor fi reluate iniţial pentru un număr mai mic de beneficiari, urmând ca acestea să fie monitorizate şi în funcţie de evoluţia situaţiei, numărul de beneficiari poate fi crescut", se mai spune în protocol.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.