Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANI produce CUTREMURE în Poliție, Ministerul Muncii, DSP și în mai multe primării

integritate, ani

ANI lovește în mai multe  inspectorate de poliție din România, dar și în Ministerul Muncii și DSP. Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și conflict de interese de natură administrativă în cazul a 8 funcționari publici și a 2 funcționari publici cu statut special, după cum urmează:

1. ANDREICA DOREL COSMIN,

fost Funcționar public cu statut special (agent de poliție) în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare

INCOMPATIBILITATE

În perioada 14 iunie 2017 – 07 ianuarie 2019 a deținut simultan funcția publică cu statut special (agent de poliție) la Postul de Poliție Comunal Botiz din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare și funcțiile de conducere de director administrativ, respectiv director general adjunct administrativ în cadrul Direcției Administrative din Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

 

De asemenea, menționăm faptul că în data de 12 august 2013, Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate în cazul lui ANDREICA DOREL COSMIN, întrucât exercita simultan funcția de agent principal de poliție în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu-Mare și calitatea de administrator în cadrul unei societăți comerciale. (https://bit.ly/2kCbhuY)

2. POPA IOANA,

Funcționar public la Compartimentul Audit Intern din cadrul Organismului Intermediar POSDRU Regiunea Centru – Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse

INCOMPATIBILITATE

În perioada 20 septembrie 2013 – 04 octombrie 2017 a deținut și exercitat simultan funcția publică de consilier superior la Compartimentul Constatare și Stabilire Nereguli / Compartimentul Nereguli, Antifraudă și Monotorizare Audit din cadrul Organismului Intermediar POSDRU Regiunea Centru și calitatea de persoană fizică autorizată.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

3. TASE ECATERINA-CRISTINA,

Funcționar public de conducere în cadrul Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București

INCOMPATIBILITATE

În perioada 12 februarie – 10 martie 2018 a deținut și exercitat simultan funcția publică de conducere de director executiv adjunct economic al Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București și funcția de director financiar-contabil interimar la Spitalul de Boli Cronice „Sf. Luca”.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

4. MEDREA ALEXANDRU,

Funcționar public de conducere (Director general adjunct) în cadrul Direcției Generale de Poliție Locală Sector 3 București și fost Director executiv la Direcția Dispecerat din cadrul Primăriei Sectorului 3 București

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării funcției publice de conducere de Director executiv la Direcția Dispecerat din cadrul Primăriei Sectorului 3 București, a candidat la alegerile parlamentare din data de 11 decembrie 2016 pentru funcția de deputat în Parlamentul României-Camera Deputaților.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 34, alin. (3) din Legea nr. 188/1999, în vigoare în perioada evaluată.

5. MAILAT MARIANA,

Funcționar public în cadrul Primăriei comunei Iclănzel, Județul Mureș

INCOMPATIBILITATE

În perioada 01 aprilie 2012 – 23 iunie 2017 a deținut și exercitat simultan funcția publică de referent și pe cea de administrator financiar al Școlii Gimnaziale Iclandu Mare, încălcând astfel dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

6. MILIȚĂ VASILICA,

Funcționar public în cadrul Primăriei comunei Dragoș-Vodă,

Județul Călărași

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada 2017 – 2018 a participat, în calitate de președinte/membru, împreună cu fiul său, în cadrul mai multor comisii constituite la nivelul Primăriei, în cadrul căreia ambii dețin funcții publice.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 79, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 161/2003.

7. POP AUGUSTIN,

Funcționar public (fost secretar comună și actual consilier superior) în cadrul Serviciului Financiar Contabil, Taxe și Impozite din aparatul de Specialitate al Primarului comunei Aghireșu, Județul Cluj

INCOMPATIBILITATE

Pe perioada exercitării atribuțiilor de secretar al comunei (01 iulie – 16 noiembrie 2016) s-a aflat în raporturi ierarhice directe cu fiica sa, care ocupa funcția de consilier în cadrul Serviciului de Asistență Socială din aparatul de specialitate al primarului.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 95, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

8. PETRESCU GHEORGHE,

fost Funcționar public (secretar) în cadrul Primărei comunei Bujoreni,

Județul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada 13 septembrie 2016 – 06 noiembrie 2017 a deținut simultan funcția publică de secretar al Primăriei și pe cea de administrator public în cadrul aceleiași Primării, încălcând astfel dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

9. DINU PAUL VIOREL,

Funcționar public în cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret Vâlcea, Județul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 20 decembrie 2012 deține și exercită simultan funcția publică de consilier în cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret Vâlcea și pe cea de antrenor în cadrul Clubului Sportiv Chimia Râmnicu Vâlcea (instituție publică), încălcând astfel dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

10. NERȘIDAN SERGIU,

fost Funcționar public cu statut special în cadrul Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu „Dr. Nicolae Kretzulescu” București

 

INCOMPATIBILITATE

În perioada 11 iulie 2012 – 03 ianuarie 2018 a deținut și exercitat funcția publică cu statut special (tehnician veterinar) în cadrul Centrului Medical Județean Călărași, respectiv în cadrul Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu „Dr. Nicolae Kretzulescu” București (instituții aflate în subordinea Direcției Generale Medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne), simultan cu cea de medic veterinar în cadrul unui cabinet medical veterinar individual.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. ANDREICA DOREL COSMIN, TASE ECATERINA-CRISTINA, MEDREA ALEXANDRU și PETRESCU GHEORGHE nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

 

Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:

 

· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative”;

· art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”;

 

· art. 79, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Funcţionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii: [...] b) participă în cadrul aceleiaşi comisii, constituite conform legii, cu funcţionari publici care au calitatea de soţ sau rudă de gradul I […]”;

· art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(2) Funcţionarii publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate, după cum urmează: a) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice […]”;

 

· art. 95, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Nu sunt permise raporturile ierarhice directe în cazul în care funcţionarii publici respectivi sunt soţi sau rude de gradul I.”;

 

· art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului.”;

 

· art. 34, alin. (3) din Legea nr. 188/1999, potrivit căruia „(3) Înalții funcționari publici și funcționarii publici de conducere pot candida pentru funcții de demnitate publică numai după încetarea, în condițiile legii, a raporturilor de serviciu.”

 

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare, transmite ANI.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.