Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) se va uita foarte atent la modul în care se realizează preţurile pentru consumatorul final, la ieşirea din această perioadă de semireglementare, pentru că vedem totuşi nişte diferenţe destul de mari între anumiţi furnizori, a declarat, luni, vicepreşedintele instituţiei, Gabriel Andronache.
"În momentul de faţă, analizăm cu mare atenţie această ieşire din perioada aceasta de semireglementare. Ne uităm foarte atent la modul în care se realizează preţurile pentru consumatorul final, nu contează că este casnic sau este industrial, pentru că vedem totuşi nişte diferenţe destul de mari - nu vreau să dau nume - între preţurile la anumiţi furnizori, în condiţiile în care există nişte reglementări date exact prin legislaţie, legislaţie primară, în sensul în care furnizorul are obligativitatea ca în momentul în care face oferta el deja să aibă achiziţionată 50% din cantitatea de energie, ceea ce înseamnă cu mai mult de 3 sau 6 luni înainte. Deci, înseamnă că lucrurile ar trebui să fie un pic diferite şi să ne uităm un la fiecare element de preţ care duce la preţul final", a transmis oficialul ANRE, la o conferinţă de specialitate.
Potrivit acestuia, pentru informarea consumatorilor, ANRE a demarat o campanie pe toate posturile de televiziune.
"Merg un pic mai departe şi pentru a răspunde la ceea ce face ANRE şi ceea ce ar trebui să facă ANRE poate să fie un pic mai vizibil. Noi am desfăşurat o campanie de promovare, este atât pe zona radio, cât şi pe zona TV, nu ştiu cât a apucat să fie transmisă. Lucrăm împreună cu Consiliul Naţional al Audiovizualului care ne-a aprobat ca să fie transmisă de toate posturile de televiziune - în mare am apucat şi eu să văd pe câteva posturi de televiziune - modalitatea în care consumatorul poate în situaţia în care constată că are un preţ mare la factură să intre pe posf.ro, platforma online de schimbare a furnizorului, care este o platformă administrată de ANRE, iar acest lucru se poate face în timp real", a adăugat Gabriel Andronache.
Vicepreşedintele ANRE Gabriel Andronache a participat, luni, la conferinţa "Incertitudini şi oportunităţi pentru investiţiile în energie - prezent şi viitor", organizată de Focus Energetic la Palatul Parlamentului.
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a lansat o campanie naţională de informare publică, destinată consumatorilor de energie electrică, în contextul în care, la data de 1 iulie 2025, va înceta schema de plafonare-compensare aplicabilă preţurilor din sectorul energetic.
Campania are rolul de a sprijini consumatorii să ia decizii informate, să îşi exercite dreptul de a-şi schimba furnizorul fără costuri suplimentare şi să utilizeze în mod eficient instrumentele de comparare a ofertelor disponibile în piaţă, se arată într-un comunicat al ANRE, remis pe 11 iunie AGERPRES.
Potrivit sursei citate, campania se derulează în regim non-comercial şi include difuzarea a două spoturi video şi două spoturi radio.
"Materialele au fost concepute pentru a ajunge la publicuri variate - de la consumatorul activ din mediul urban, familiarizat cu piaţa concurenţială, până la consumatorul vulnerabil sau ezitant, care are nevoie de informaţie clară şi încredere în proces. Primul spot video are un ton informativ şi liniştitor, cu accent pe siguranţa procesului de alegere şi pe dreptul legal de a schimba furnizorul. Al doilea spot este mai dinamic, adresându-se consumatorilor mai familiarizaţi cu piaţa şi care caută control şi predictibilitate. Ambele promovează comparatorul oficial de oferte ANRE şi transmit mesajul esenţial: ai dreptul să alegi, fără costuri, rapid şi informat", conform comunicatului.
Campania se desfăşoară cu sprijinul CNA şi în conformitate cu obligaţiile legale ale ANRE prevăzute de Legea nr. 123/2012 privind energia electrică şi gazele naturale. Astfel, în şedinţa publică din 3 iunie 2025, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat solicitarea ANRE privind campania de informare şi a transmis o recomandare oficială către posturile de radio şi televiziune, naţionale, regionale şi locale, de a sprijini difuzarea spoturilor audio-video pe o perioadă de 6 luni.
Comentează