Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a decis înfiinţarea la nivelul direcţiilor judeţene numere de telefon dedicate angajatorilor interesaţi să obţină informaţii cu privire la modalităţile de acordare a şomajului tehnic, având în vedere numărul mare de apeluri primite la call-center-ul intern, anunţă Agerpres.
"ANOFM a organizat un call-center intern şi a stabilit un număr unic de apel la care angajatorii interesaţi pot suna pentru a obţine informaţii cu privire la modalităţile de acordare a şomajului tehnic.
Având în vedere numărul mare de apeluri, pentru a putea fi oferite informaţii într-un timp cât mai scurt şi cât mai multor persoane, la nivelul agenţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, sunt înfiinţate numere de telefon dedicate acestui subiect.
Recomandăm angajatorilor ca, în cazul în care nu pot intra în legătură cu personalul care deserveşte call-center-ul de la nivelul ANOFM, să apeleze numerele de telefon corespunzătoare judeţului în raza căruia îşi au sediul social", se arată într-un comunicat al ANOFM remis, miercuri, AGERPRES..
Lista numerelor de telefon din agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, dedicate oferirii de informaţii cu privire la şomajul tehnic, poate fi consultată pe site-ul ANOFM.
Citește și: ULTIMĂ ORĂ Germania a confirmat 4.764 de cazuri noi de coronavirus
Luni, Agenţia a lansat număr unic de apel 021/4444-000, număr cu tarif normal, pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la modalităţile de acordare a şomajului tehnic.
"Am decis ca opt angajaţi ai ANOFM să lucreze în acelaşi timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire la şomajul tehnic. În cazurile în care apelanţii au nevoie să intre în legătură cu agenţiile teritoriale de care aparţin, operatorii din call-center îi vor direcţiona.
În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar şi modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, conştienţi fiind că de munca noastră depinde viitorul angajaţilor şi al companiilor din ţara noastră", a afirmat preşedintele ANOFM, Victor Picu.
Potrivit ANOFM, angajatorii direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
De asemenea, angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării în vigoare a Ordonanţei.
Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, a anunţat că numărul contractelor de muncă suspendate a crescut la aproximativ 250.000, adăugând că Executivul este pregătit să adopte noi măsuri în funcţie de cum va evolua această situaţie.
Comentează