Apariții stranii în spațiu. NASA a descoperit o față înspăimântătoare și o mână / VIDEO

NASA
palma in spatiu

Cosmosul ascunde o mulțime de mistere care așteaptă să fie elucidate, iar unele dintre ele par deosebit de înfricoșătoare. O „față" înspăimântătoare pe Jupiter și o „mână” sunt doar câteva dintre elementele cerești înfricoșătoare observate recent de NASA.

Informațiile brute, care pot fi consultate pe site-ul JunoCam, au fost analizate de cercetătorul Vladimir Tarasov. Două telescoape cu raze X au scos la iveală „oasele" unui nor în formă de mână care s-a „născut” după moartea unei stele, relatează CNN, citat de Adevarul.ro.

content-image

Nebuloasa a apărut în urmă cu 1.500 de ani, după ce o stea uriașă și-a consumat tot combustibilul nuclear din interior. Nebuloasa, care este cunoscută drept MSH 15-52, se află la circa 16.000 de ani-lumină de Terra.

În urma astrului care și-a consumat combustibilul a rămas o rămășiță densă cunoscută drept stea neutronică. Stelele care au câmpuri magnetice puternic se numesc pulsari. Pulsarii abia formați emit jeturi de material energizat și au vânturi puternice, lucru care a dus la apariția acestei nebuloase.

Observatorul de raze X Chandra al NASA a descoperit pulsarul, numit PSR B1509-58, pentru întâia oară în anul 2001. Pulsarul a fost zărit în interiorul „palmei" nebuloasei în formă de mână. Un jet provenit de la pulsar poate fi urmărit până la „încheietura mâinii".

După mai bine de 20 de ani, Imaging X-ray Polarimetry Explorer al NASA, sau IXPE, a observat nebuloasa timp de 17 zile. Este cea mai lungă misiune de observare realizată de IXPE de la lansarea sa, care a avut loc în luna decembrie a anului 2021. Rezultatele au fost făcute publice luni în The Astrophysical Journal.

„Datele IXPE ne oferă prima hartă a câmpului magnetic din „mână”. Particulele încărcate care produc razele X călătoresc de-a lungul câmpului magnetic, determinând forma de bază a nebuloasei, așa cum fac oasele în mâna unei persoane”, a transmis autorul principal al studiului, Roger Romani, profesor de fizică la Universitatea Stanford din California.