Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Aproape 11 milioane de numere de telefon transferate în România în ultimii 15 ani de portabilitate

telefonie

În cei 15 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate în cadrul reţelelor de telefonie fixă şi mobilă din România, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

”În cei 15 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-şi alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-şi numărul de telefon, aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate în cadrul reţelelor de telefonie fixă şi mobilă din România. În acest an au fost portate 1,2 milioane de numere de telefon, 96% dintre ele fiind de telefonie mobilă”, anunţă ANCOM.

De la 21 octombrie 2008, când a fost lansat serviciul de portabilitate, s-au portat în total 10.927.165 de numere de telefon, dintre care 9.837.487 sunt numere de telefonie mobilă şi 1.089.678 sunt numere de telefonie fixă, conform news.ro.

De la începutul acestui an până la 15 octombrie au fost portate 1.200.975 de numere de telefon, din care 1.158.896 sunt numere de telefonie mobilă şi 42.079 sunt numere de telefonie fixă.

În această perioadă, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 702.048 de numere de telefonie mobilă, urmat de Vodafone cu 218.054 de numere portate, Orange cu 135.335 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 84.983 de numere şi Orange Romania Communications cu 18.380 de numere portate.

 

În ceea ce priveşte telefonia fixă, RCS&RDS a primit în reţea 20.968 de numere, Orange 11.059 şi Vodafone 3.341 de numere.

Noul cod european al comunicaţiilor electronice a adus o serie de modificări importante în ceea ce priveşte serviciul de portabilitate, cu scopul de a spori beneficiile pentru utilizatori.

Returnarea creditului neutilizat: Furnizorii la ale căror servicii se renunţă returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, pentru returnarea creditului rămas neutilizat se poate percepe un tarif proporţional şi adecvat în raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operaţiuni.

Depunerea cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanţă: Furnizorul acceptor poate primi cererea de portare prin mijloace de comunicare la distanţă, în condiţiile în care are mijloacele necesare de a realiza la distanţă verificările necesare pentru acceptarea cererii: dacă persoana care solicită portarea este titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia şi dacă numărul pentru care se solicită portarea face obiectul contractului încheiat între abonat şi furnizorul donor.

Modificarea condiţiilor de asignare a numărului temporar: ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonaţi, că în cazul nefinalizării portării, aceştia se găseau, de multe ori, în situaţia indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) şi unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta). În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relaţiei contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalităţi.

Acordarea de despăgubiri: Furnizorul acceptor acordă, la cerere, despăgubiri abonaţilor în următoarele situaţii: dacă activarea numărului s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare sau dacă serviciul de comunicaţii electronice a fost întrerupt, în timpul procesului de portare, mai mult de o zi lucrătoare. Furnizorul donor acordă, la cerere, despăgubiri abonaţilor în cazurile în care portarea s-a realizat fără acordul acestora.

Utilizatorii au la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă un număr de telefon a fost portat şi reţeaua în care funcţionează. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.