Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Aproape 28% din întreprinderile mici și mijlocii producătoare planifică robotizarea în următorii 3 ani

Facebook
robotizare

Aproape 28% din întreprinderile mici și mijlocii producătoare planifică robotizarea în următorii 3 ani - conform sondajului Barometru de robotizare a IMM-urilor, realizat pentru Universal Robots, anunță MEDIAFAX.

38,8% din aceaste companii intenționează să implementeze coboți, cu toate acestea, acest indicator este corelat cu dimensiunea afacerii - 43,3% dintre reprezentanții întreprinderilor mici spun că ar dori implementarea coboților, în timp ce în rândul întreprinderilor de dimensiuni medii doar 16,7% au declarat că intenționează să integreze roboți colaborativi. Studiul a fost realizat de o agenție de sondare independentă în martie 2020.

Cel mai important factor care motivează 100% din IMM-urile românești să implementeze automatizarea cu roboți este creșterea calității produsului. Tot la acest capitol, al doilea loc este ocupat de două așteptări aflate la egalitate: creșterea competitivității și creșterea volumului producției (97,8%.) De asemenea, companiile ar dori ca, cu ajutorul roboților, să reducă timpul de producție (92,7%), să reducă costurile de producție și, prin urmare, să-și sporească eficiența(92,2%), să elimine erorile umane (91,4%), să obțină standardizarea proceselor(90,5%), precum și să crească flexibilitatea producției (88,8%) și siguranța muncii (88,5%).

Citește și: Ludovic Orban, despre măsurile de relaxare: Evoluţia numărului de cazuri ne-a şi determinat să amânăm alte măsuri de relaxare

Când vine vorba de aplicațiile pe care participanții la studiu intenționează să le robotizeze în primul rând, acestea sunt următoarele: asamblare (57%), preluare și plasare (55,9%), ambalare și paletizare (47,7%), încărcare / descărcare ( 46,5%).

17,3% dintre companiile din România preconizează o rentabilitate a investițiilor în roboți în mai puțin de șase luni, 28,4% de la 6 luni la un an, 18,8% între 1 și 2 ani, 14,2% între 2 și 3 ani, 7,8% între 3 și 4 ani, în timp ce 5,1% în 5 ani sau mai mult. Desigur, antreprenorii și-ar dori ca această perioadă să fie cât mai scurtă, aproximativ 60% dintre respondenți indică 1 an ca fiind perioada optimă de randament al investițiilor, în timp ce aproape 86% nu doresc ca această perioadă să depășească doi ani.

„Tendința jucătorilor din piață este de a automatiza din ce în ce mai mult procesele de producție pentru a deveni cât mai eficiente și pentru a crește productivitatea. Cu siguranță, investiția în roboți în următorii ani este unul dintre pașii logici pentru IMM-urile care doresc să inceapă automatizarea, într-o epocă în care ne îndreptăm spre automatizarea completă, și să devină mai competitive. Iar roboții colaborativi sunt soluția de automatizare potrivită pentru cei care pornesc pe acest drum, deoarece sunt versatili, ușor de programat, mici, ușori și accesibili și pot lucra cot la cot cu angajații umani susținându-i în cele mai complexe sarcini. Aspectul îmbucurător este că din ce în ce mai mulți antreprenori locali încep să ia în considerare automatizarea cu coboți în perioada următoare ”, spune Răzvan Isac, Channel Development Manager România și Balcani, Universal Robots.

Companiile care nu intenționează să investească în robotizare indică drept motive: costurile prea mari ale implementării roboților (69%), profilul de producție nu necesită instalarea roboților (54,6%), scala de producție este prea mică (54,5%), aplicațiile lor nu pot fi robotizate (54,4%), scala lor de producție nu necesită robotizare (44,2%).

În ceea ce privește percepția asupra coboților și caracteristicilor acestora, 64,3% dintre respondenți consideră roboții colaborativi ca fiind siguri pentru a lucra cu oamenii, 48,8% sunt de părere că pot îndeplini sarcini imposibil de automatizat în trecut, iar 41,8% consideră coboții semnificativ mai rentabili în comparație cu roboții tradiționali industriali. 21,5% dintre participanții la studiu nu și-au exprimat nicio opinie în această privință.

Citește și: E război total! Silviu Mănăstire îi răspunde lui Cătălin Tolontan: Când ai combinații politice cu cei de la USR-PLUS, e suficient să îi prostești pe cei mai slabi de înger

38,8% dintre IMM-urile care consideră robotizarea în următorii trei ani intenționează să implementeze roboți colaborativi, 58,6% au indicat roboți industriali, în timp ce 10,3% nu au decis încă.

„Barometrul de robotizare a IMM-urilor” a fost realizat de compania de cercetare SC&C pe un grup de 186 întreprinderi românești mici și mijlocii în martie 2020. La sondaj au participat companii din următoarele industrii: metalurgie și utilaje; procesarea materialelor plastice; produse chimice; produse alimentare și din tutun; lemn și produse din lemn (inclusiv mobilier); materiale textile, din piele și confecții; echipamente electrice și electronice; materiale de construcții; auto; hârtie și produse din hârtie, tipărire; articole din sticlă, ceramică, piatră și minerale. Sondajul a fost desfășurat prin intermediul CATI (interviuri telefonice asistate de computer) în numele Universal Robots.

Universal Robots (UR) a fost înființată în 2005 pentru a dezvolta roboți colaborativi (coboți) de mici dimensiuni.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.