Compania de distribuţie şi logistică Aquila a înregistrat venituri de 2,46 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net a scăzut cu 40%, la 34 milioane de lei.
”Aquila (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, cu peste 30 de ani de experienţă în această industrie, a înregistrat venituri de aproximativ 2,46 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie 2025, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Evoluţia a fost susţinută în principal de creşterea organică şi sinergiile create în segmentul de afaceri distribuţie, care au generat aproximativ 95% din cifra de afaceri a companiei”, anunţă compania, potrivit news.ro.
În perioada ianuarie - septembrie 2025, EBITDA a continuat trendul ascendent, cu un avans de 5%, până la 130 milioane de lei. Profitul net aferent primelor nouă luni din 2025 s-a situat la 34 milioane de lei, în scădere cu40%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (56,5 milioane lei), ca urmare, în principal, a majorării costurilor cu salariile şi a diferenţelor de curs valutar, precum şi a impozitului minim de 1% pe cifra de afaceri, procentul de impozitare ajungând la aproximativ 50% din profitul brut înregistrat în România.
În primele nouă luni din acest an, în structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 18%, respectiv 21%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 4%. Avansul veniturilor din segmentul distribuţie reflectă dezvoltarea organică, atragerea de noi linii de afaceri şi sinergiile operaţionale realizate în urma integrării companiilor achiziţionate. Canalele de distribuţie cu cel mai mare ritm de creştere au fost canalul HoReCa (+30%) şi de vânzare retail tradiţional (+25%). În segmentul logistică, am implementat proiecte noi care au contribuit atât la avansul veniturilor, cât şi la consolidarea modelului nostru de afaceri integrat.
„Integrarea companiilor achiziţionate şi investiţiile realizate în ultimii ani au generat sinergii vizibile în 2025, care se reflectă în trendul ascendent al veniturilor şi EBITDA. Acestea vor continua să se amplifice pe măsură ce vânzările ating potenţialul optim. În luna noiembrie aniversăm patru ani de la listarea companiei la Bursa de Valori Bucureşti, un moment cheie în evoluţia Aquila, când ne-am asumat obiectivele ambiţioase de a creşte cifra de afaceri cu 50% şi de a dubla EBITDA până în 2026, având ca reper anul listării. Considerăm că EBITDA reflectă cel mai corect performanţa operaţională şi sustenabilitatea modelului nostru de afaceri. Ne menţinem pe o traiectorie solidă de creştere şi dispunem de toate instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor propuse pe termen mediu, acordând în acelaşi timp atenţie constantă evoluţiilor fiscale şi macroeconomice, ce pot influenţa temporar nivelul profitabilităţii”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.
Vânzările aferente brandurilor proprii, care includ 126 de articole, au depăşit 105 milioane de lei, în creştere cu 19% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2024. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă şi Yachtis) au înregistrat un avans de 18%, iar cele din categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) au crescut cu 29%.
Aquila este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuţia, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum şi activităţi de producţie.
Cu o prezenţă extinsă în Republica Moldova şi Ungaria, compania asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiţionale, reţele moderne de retail şi platforme online. Portofoliul Aquila, format din peste 15.000 de produse. Aquila operează prin 4 canale principale de distribuţie, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar şi sinergii cu companiile achiziţionate şi deţine o flotă de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, Aquila a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, susţinute de strategia de creştere bazată pe consolidarea segmentului de distribuţie, diversificarea portofoliului şi dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul Aquila fac parte şase companii AQUILA Part Prod Com SA (compania-mamă) şi filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL şi KITAX Kft din Ungaria.
Aquila are peste 3.500 de angajaţi, inclusiv 5% străini.






























Comentează