Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Arafat ia situațiile de urgență pe persoană fizică. Miza? Anul electoral 2024

Wikipedia
Raed Arafat

Se poate întâmpla doar în România. Serviciu de urgență fără Ministerul Sănătății. Proiectul HG, care aprobă strategia DSU în situații de urgență pentru 2024-2030, scoate ministerul condus de Alexandru Rafila din circuitul de avizare. Arafat se comportă dictatorial via DSU.

Proiectul Hotărârii Guvernului pentru aprobarea Strategiei de consolidare și dezvoltare a rolului Departamentului pentru Situații de Urgență în cadrul Sistemului Național de Management a Situațiilor de Urgență 2024-2030 se află în transparență pe site-ul DSU din 7 decembrie. Anomalia uriașă ține de faptul că Ministerul Sănătății nu este avizator în acest proiect, deși documentul acoperă și unitățile de primire urgență subordonate și finanțate exclusiv de Ministerul Sănătății.

Cum s-a ajuns la anomalie? Prin Ordonanța nr 1/2014, Arafat, chiar autorul OUG respectiv, a declarat în România stare de urgență permanentă (vezi art I, alin 1, lit a). Cu alte cuvinte, redactând astfel OUG, Arafat s-a asigurat că România nu este niciodată într-o stare de normalitate, ci de "provizorie normalitate", pentru că doar așa DSU poate ajunge să coordoneze UPU. În stare de normalitate, DSU nu are rol operativ.

Revenind la proiectul actual de HG, în nota de fundamentare, rolul DSU se consolideaza astfel:

2.1.DSU Dispune si coordonează "permanent" acțiuni și CHELTUIELI (sunt/ nu sunt dezastre; se declară/nu se declară "stare de urgență")

2.2. Dispozițiile DSU ”cu rol și mai consolidat-deocamdată pentru următorii 7 ani”  se

execută de către: IGSU; IGAV; secțiile spitalelor publice - UPU și AMBULANȚA-finanțate, subordonate și coordonate exclusiv și permanent de Ministerul Sănătății, conform Legii  nr 95/2006, HG nr 144/2010 și Codului Administrativ aprobat prin OUG nr 57/2019; precum și SALVAMONT și SALVASPEO subordonate și finanțate de autoritățile locale;

2.3.PLĂȚILE/FONDURILE  pentru CHELTUIELILE aferente acțiunilor "dispuse" de DSU

"se asigură de catre fiecare instituție implicată".

Cu alte cuvinte, DSU va dispune, însă răspunderea în fața legii este pasată către toate entitățile enumerate, coordonate de DSU.

O altă anomalie a proiectului de HG ține de implicarea DSU inclusiv în pregătirea medicilor. “DSU depune eforturi considerabile în vederea pregătirii continue a personalului angrenat în activitatea medicală din UPU, CPU, precum și din prespital (SAJ) în direcția “îmbunătățirii procesului de formare a medicilor rezidenți în specialitatea medicină de urgență din țară /..../ “ De altfel, în cuprinsul Anexelor sunt prinse o serie de activități/ acțiuni ce trebuie îndeplinite pentru realizarea obiectivelor Strategiei și care sunt în competența exclusivă a Ministerului Sănătății - care însă nu a fost inclus pe circuitul de avizare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.