Discutăm despre soluții de secol 19 pe miliarde de euro în secolul 21, susține Asociația Pro Infrastructură, după ce la Blaj trenul București-Viena a lovit o mașină blocată pe șine. La Blaj, trenul București - Viena a lovit un autoturism, fără să se înregistreze victime, relatează Mediafax.
„Atragem atenția odată în plus tuturor participanților la trafic să acorde maximă atenție la intersecțiile cu calea ferată, viața cetățenilor fiind infinit mai importantă decât orice potențial minut câștigat prin nerespectarea semnalelor de la barieră.
În același timp, dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la incompetența și impotența autorităților române.
Linia pe care a avut loc accidentul reprezintă un coridor internațional de transport proaspăt demolat și reconstruit de la zero într-un proiect de reabilitare capitală care a costat până acum câteva miliarde de euro și care e întârziat cu mai bine de un deceniu.
Pe scurt, într-o Europă care elimină trecerile la nivel, noi le păstrăm pe construcții noi, inclusiv prin orașe mari, acolo unde se puteau realiza subtraversari la câteva zeci de metri distanță!
Cu alte cuvinte, discutăm despre soluții de secol XIX pe miliarde de euro în secolul XXI”, scrie pe Facebook Asociația Pro Infrastructură.
În opinia asociației, trebuie amintit că reconstrucția capitală are un „standard rușinos”: „Deși s-au investit bani de linie de mare viteză, linia permite maximum 160 km/h, cu numeroase limitări și restricții , unele chiar de 50 km/h, din cauza soluțiilor tehnice modeste”.
Asociația cere Ministerului Transporturilor și CFR Infrastructură să vină în cel mai scurt timp cu o soluție clară de eliminare a trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată, iar pe proiectele noi de modernizare și reconstrucție să prevadă din start soluții de secol XXI.
Joi seara, trenul București-Viena a lovit la Blaj o mașină blocată pe șine, iar bărbatul de 66 de ani aflat singur în mașină a scăpat.