Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Asociația Pro Infrastructură pune cruce autostrăzii care ar trebui să taie munții României

Sebes Turda autostrada

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrcutură se arată extrem de rezervaţi cu privire la termenele din contratul pentru Autostrada Sibiu-Piteşti Secţiunea 2. Este cel mai complex proiect, care traversează munţii, dar documentaţia este lacunară. În plus, este realizat de constructori cu portofoliu impresionant la ei în ţară şi în lume, dar care nu au mai lucrat în România.

Asociaţia Pro Infrastrctură a transmis că proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti Secţiunea 2 ”este cel mai complex şi scump proiect de infrastructură rutieră din istoria ţării: 31,33 km prin "creierii munţilor", pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu”.

”Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa şi Cengiz, ambii fiind la prima lor experienţă în România. Le ţinem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervaţi cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani şi 2 luni execuţie”, au transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia explică motivele pentru care sunt rezervaţi: ”Documentaţia tehnică lacunară, veşnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitaţia de exproprieri şi suprafeţe de pădure aflate pe traseu), dar şi...antreprenorii Mapa şi Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în ţară şi la nivel internaţional, care vor fi nevoiţi să se descurce în hăţişul nostru birocratic şi să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură şi know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice şi financiare care a alungat ceilalţi 5 constructori pre-calificaţi selectaţi de CNAIR”.

Proiectul prevede realizarea a 31,33 km de autostradă, 50 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar şi 3 spaţii de servicii şi un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret).

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, luni, că prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă, după ce CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.