DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ATENŢIE! Se schimbă regulile în relaţia dintre clienţi şi furnizorii de energie electrică

contor

Regulile de furnizare a energiei electrice se vor schimba, în curând, consumatorii urmând să aibă mai multe drepturi, arată un proiect lansat în dezbatere publică de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Potrivit adevarul.ro, noua legislaţie va preciza în mod clar că furnizorul de energie electrică nu are dreptul de a denunţa unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienţii finali. Doar consumatorul de energie electrică are acest drept.

ANRE le va da dreptul clienţilor să solicite furnizorului de energie electrică reeşalonarea la plată a sumelor datorate în termen de 30 de zile de la emiterea facturii.

Este introdus, de asemenea, termenul de „prosumator“, adică atât consumator, cât şi producător de energie electrică. Această modificare vine în contextul în care din acest an cei care şi-au montat panouri fotovoltaice pot să vândă energia electrică pe care o produc în exces.

Autorităţile vor introduce de asemenea perioada de facturare lunară pentru clienţii care primesc energie electrică în regim reglementat, adică la preţuri stabilite de către stat, valabile de anul acesta până în 2022.

Pentru clienţii de pe piaţa liberă, care nu beneficiază de preţurile reglementate, perioada de facturare va fi convenită între client şi furnizor, dar fără să depăşească trei luni. Cu toate acestea, şi ei vor putea opta pentru o perioadă de facturare de o lună.

Noile reglementări vor obliga furnizorii să pună la dispoziţia clienţilor finali mai multe informaţii prin intermediul facturii şi al paginii de internet.

În cazul în care clientul nu achită o factură în termenul scadent, factura va trebui să includă informaţii privind debitul anterior neachitat la momentul emiterii facturii, dar şi semnificaţia fiecărei obligaţii de plată cuprinse în factură.

În plus, furnizorul va trebui să menţioneze şi dreptul clientului de a schimba furnizorul în mod gratuit, cu respectarea condiţiilor, modalităţilor de transmitere a plângerilor, dar şi măsurile pe care le pot lua furnizorii dacă factura nu este achitată la timp.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.