Autentificarea, necesară la înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, se realizează în mediul electronic pe baza unor documente, informează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală printr-un comunicat remis, vineri AGERPRES.
Potrivit acestora, persoanele fizice care nu deţin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea şi pe bază de nume de utilizator şi parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF.
Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente: decizie de impunere - emisă începând cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013, sau somaţie - emisă începând cu data de 1 aprilie 2015, şi numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somaţie emisă începând cu data de 1 aprilie 2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu uşurinţă în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care deţin o somaţie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii, selectează opţiunea "Verificare număr document", iar câmpul "Număr document" să fie completat cu numărul documentului.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit şi disponibil 24 de ore din 24.