Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a anunţat duminică trimiterea unei scrisori către conducerea Renault, în care îi solicită să explice remuneraţiile care au fost acordate directorilor grupului auto prin intermediul holdingului RNBV, informează Reuters preluată de Agerpres.
Anterior, sindicatul CGT, care a dezvăluit existenţa acestor remuneraţii vărsate prin intermediului holdingul Renault Nissan BV , o companie mixtă Renault-Nissan cu sediul în Olanda, a denunţat lipsa de transparenţă a Renault cu privire la acest dosar şi a cerut Guvernului de la Paris, unul dintre cei mai importanţi acţionari de la Renault, să facă lumină cu privire la acest aspect.
"Vreau să ştiu cui au fost vărsate aceste remuneraţii, dacă au fost declarate, dacă corespund unui serviciu prestat şi dacă consiliul de administraţie şi acţionarii Renault au fost informaţi cu privire la aceste remuneraţii" a declarat Bruno Le Maire, invitat la emisiunea organizată de Europe 1, CNews şi Les Echos. Bruno Le Maire a precizat că, vineri, a trimis o scrisoare conducerii Renault prin intermediul reprezentantului statului francez în consiliul de administraţie al producătorului auto, Martin Vial.
Statul francez are o participaţie de 15% în Renault, care, la rândul său, deţine o participaţie de 43,4% în Nissan.
Cu privire la arestarea în Japonia a preşedintelui director general de la Renault, Carlos Ghosn, Bruno Le Maire a reamintit că Ghosn beneficiază în continuare de prezumţia de nevinovăţie. "Nu dispun de elemente care să îmi permită să solicit demiterea lui Carlos Ghosn din funcţia de preşedinte al grupului francez Renault", a spus ministrul Economiei.
Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Chiar dacă Nissan l-a concediat pe Ghosn din postul de preşedinte, acesta rămâne în continuare preşedinte director general al Renault, grupul francez optând, pentru moment, pentru o conducere interimară.
Arestarea la data de 19 noiembrie a lui Carlos Ghosn şi Greg Kelly a şocat industria auto mondială, în condiţiile în care Ghosn este recunoscut drept cel care a salvat Nissan de la faliment şi a transformat alianţa Renault-Nissan în cel mai mare constructor auto mondial.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Cazul Ghosn face valuri în Franța - Autoritățile de la Paris cer clarificări cu privire la remuneraţia directorilor Renault
Explorează subiectul
Articole Similare

60
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
60

58
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
58

3.556
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
3.556

24
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
24

156
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
156

66
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
66

2.892
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.892

49
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
49

153
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
153

100
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
100

167
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
167

714
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
714

983
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
983

















Comentează