Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Autoritatea de supraveghere a standardelor educaţionale din Marea Britanie, 'deosebit de îngrijorată' privind dezvoltarea copiilor mici

www.economica.net
marea britanie

Inspectoarea-şefă a Ofsted, autoritatea de supraveghere a standardelor educaţionale din Marea Britanie, Amanda Spielman, a declarat că este "deosebit de îngrijorată" în ceea ce priveşte dezvoltarea copiilor mici, cele mai recente rapoarte privind recuperarea educaţională arătând că unii bebeluşi au dificultăţi în a înţelege expresiile faciale în urma pandemiei, transmit luni PA Media/dpa.

Amanda Spielman a spus că este clar că pandemia a creat "unele probleme care persistă". "Sunt îngrijorată în special în legătură cu dezvoltarea copiilor mai mici, care, dacă nu este abordată, ar putea cauza probleme pentru şcolile primare în viitor", a declarat ea.

Spielman a adăugat că inspectoratul a văzut "multe rezultate bune" în învăţământul preşcolar, şcolar şi în învăţământul superior în acest semestru academic, majoritatea furnizorilor de educaţie folosind strategii de recuperare pentru a elimina lacunele în cunoştintele şi competenţele copiilor, potrivit Agerpres.ro.

Ofsted a publicat luni patru note informative, reprezentând al doilea dintr-un set de rapoarte care analizează modul în care elevii şi-au revenit după pierderile de învăţare provocate de pandemie.

Nota informativă privind educaţia timpurie, bazată pe inspecţiile efectuate în ianuarie şi februarie 2022 la 70 de instituţii educaţionale pentru primii ani, arată că în unele centre copiii au un "vocabular limitat" şi că "unii sugari au dificultăţi în a răspunde la expresiile faciale de bază".

Copiii au pierdut ocazii de a socializa sau de a asculta poveşti, un centru comentând că cei mici păreau să fi petrecut mai mult timp în faţa ecranelor şi că au început să folosească accente şi voci din programele pe care le-au vizionat.

Mai mulţi furnizori de servicii au spus că purtarea măştilor continuă să aibă un impact negativ asupra abilităţilor de limbaj şi comunicare ale copiilor mici.

"Copiii care împlinesc 2 ani au fost înconjuraţi toată viaţa lor de adulţi care au purtat măşti şi, prin urmare, nu au putut să vadă mişcările buzelor sau formele gurii în mod regulat", relatează raportul.

"Unii furnizori au raportat că dezvoltarea întârziată a vorbirii şi a limbajului la copii a făcut ca aceştia să nu comunice cu alţi copii atât de uşor pe cât s-ar fi aşteptat înainte", adaugă raportul.

Ofsted a constatat că locurile finanţate pentru copiii de 2 ani nu au fost folosite la fel de mult ca înainte de pandemie.

Constatările Ofsted au arătat, de asemenea, mai multe întârzieri în ceea ce priveşte dezvoltarea bebeluşilor, existând copii care nu învaţă să se târască sau să meargă la fel de repede cum ar face-o de obicei.

Câţiva membri ai personalului din creşe au venit cu noi modalităţi inovatoare pentru a-i ajuta pe copii să recupereze decalajul, cum ar fi schimbul de cunoştinţe între casă şi creşă prin intermediul unui "grup de discuţii", cu un jurnal de înregistrare a activităţilor.

Alţii i-au încurajat pe copii să îşi exprime sentimentele prin intermediul unor "carduri de emoţii", care conţin imagini cu copii care afişează diferite expresii faciale.

În şcoli, Ofsted a constatat că pandemia continuă să afecteze cunoştinţele elevilor, deşi în informarea sa se menţionează că şcolile folosesc "strategii eficiente" pentru a-i ajuta pe copii să recupereze cunoştinţele pierdute.

În cursul lunii ianuarie, inspectoratul a sesizat că pandemia de COVID-19 încă avea un impact asupra prezenţei, în timp ce anxietatea legată de boală îi făcea pe unii părinţi să fie reticenţi cu privire la trimiterea copiilor la şcoală.

Directorii de şcoli au exprimat, de asemenea, anumite îngrijorări cu privire la copiii din primul an de şcoală, despre care au spus că aveau întârzieri în dezvoltarea vorbirii şi a limbajului.

Pentru elevii mai mari din învăţământul liceal (aflaţi în clasa a 11-a şi a 13-a), inspectorii au remarcat că a fost o provocare pentru profesori să îi ajute să recupereze materia pe care au pierdut-o, în timp ce se pregăteau simultan pentru examene.

"În unele şcoli, practicile de evaluare pentru aceste grupe de vârstă au fost ajustate pentru a ţine cont de acest lucru. Cu toate acestea, inspectorii au subliniat că potenţialul ca elevii să fie mai mult evaluaţi decât învăţaţi şi accentul pus pe evaluare ar putea însemna ca procesul de învăţare să aibă de suferit", se arată în informare.

Şcolile şi creşele au raportat întârzieri în ceea ce priveşte accesul la serviciile de asistenţă logopedică sau de sănătate mintală. Şcolile speciale au comunicat că sunt afectate în mod special de această situaţie deoarece se bazează pe servicii externe mai mult decât alte şcoli.

James Bowen, directorul de politici pentru sindicatul liderilor şcolari NAHT, a declarat: "Nu este nici o surpriză că pandemia a avut un impact major asupra unor copii. Ştim că închiderile repetate ale şcolilor au însemnat că majoritatea copiiilor mai mici au avut o interacţiune socială redusă şi nu este, poate, deloc surprinzător că acest lucru le-a afectat dezvoltarea emoţională, socială şi abilităţile de vorbire şi limbaj".

''Ne bucurăm că raportul Ofsted remarcă faptul că şcolile îi ajută în mod eficient pe copii să recupereze aceste abilităţi pierdute. Şcolile lucrează incredibil de mult pentru a le oferi elevilor sprijinul suplimentar de care au nevoie, însă nu pot face acest lucru singure - şi guvernul trebuie să investească în serviciile de educaţie timpurie pentru familiile defavorizate, precum şi în servicii vitale, cum ar fi terapia logopedică şi de limbaj, astfel încât acei copii care au nevoie de sprijin specializat să îl primească cât mai devreme posibil''.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.