Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Aventură în munții României cu rable de 500 de euro: Cine sunt turiștii străini, blocați în sălbăticie, care au pus pe jar autoritățile / Foto

masini blocate munti

Aventură în munții României cu rable de 500 de euro: Cine sunt turiștii străini, blocați în sălbăticie, care au pus pe jar autoritățile / Foto

Peste o sută de mașini cu turiști străini au rămas blocate, marți seara, pe drumul montan care leagă Valea Jiului de Băile Herculane. Convoiul din care făceau parte numai mașini vechi pornise din Germania, într-o excursie de aventură.

Un convoi uriaș de mașini, care plecase din Germania, pe ruta Ungaria - zona de vest din România - Austria a rămas blocat pe drumul montan care leagă Valea Jiului de Băile Herculane și zona Dunării.

Drumul Național 66 A – fost forestier - care trece pe la poalele Retezatului și prin Parcul Național Domogled – Valea Cernei, a fost modernizat în anii 2000, însă doar pe sectorul din Uricani până la Câmpușel (limita județelor Hunedoara și Gorj).

De aici, traseul continuă pe alți 20 de kilometri de drum impracticabil cu autoturismele și extrem de periculos din cauza pantelor abrupte și a prăbușirilor frecvente de stânci. Tronsonul este, de altfel, închis circulației încă din 2018, însă cei peste 200 de oameni care au participat la o excursie prin Europa, numită „carbage run”, s-au aventurat pe traseu fără să cunoască acest lucru. Ori, chiar dacă au observat indicatoarele care arătau că drumul este închis, le-au ignorat și și-au continuat aventura.

„Carbage Run este o excursie rutieră de cinci zile prin Europa, în niște gunoaie vechi de mașini. Regulile sunt simple: mașinile nu valorează mai mult de 500 de euro și au cel puțin 20 de ani. Acest miting nu este despre viteză. Distracția și aventura sunt cele mai importante ingrediente. Pe parcurs vei fi provocat cu misiuni nebunești care te vor pune în cele mai bizare situații. Carbage Run te va duce pe cele mai pitorești și provocatoare drumuri pe care le are de oferit Europa. Vei vizita locuri de care nici măcar nu ai auzit niciodată și vei întâlni oameni de care îți vei aminti pentru tot restul vieții”, au descris evenimentul, organizatorii acestuia, din Germania.

Pentru a participa la expediție, occidentalii au plătit 400 de euro, pentru fiecare mașină înscrisă.

Au rătăcit drumul

Marți, convoiul s-ar fi rătăcit pe DN 66A, drum forestier ce poate fi confundat cu DN 66, șoseaua aflată pe ruta propusă de organizatori, a rămas blocat într-o zonă fără semnal, din Parcul Național Domogled Valea Cernei și a solicitat, iar participanții la excursie au cerut ajutor salvamontiștilor pentru a ieși cu bine din sălbăticie.

Situația a fost semnalată de Salvamont România, ca fiind „cel mai ciudat caz primit vreodată de echipele Salvamont”.

„Salvamontiștii din județele Gorj si Caraș-Severin au fost alertați cu privire la existenta unor mașini blocate pe șoseaua care trece prin Gorj, prin Valea Cernei si care leagă Câmpul lui Neag, din Hunedoara, de Băile Herculane, din Caraș Severin. Nimic spectaculos până aici, au mai fost drumuri rupte de ploi sau înzăpezite, au mai fost mașini și oameni blocați, dar acum situația întrece orice închipuire, este vorba de 110 mașini și peste 200 de persoane”, a informat Dispeceratul național Salvamont România.

Un elicopter SMURD al Punctului de Operare Aeromedicală Caransebeș a survolat, marți, zona, după apelul primit la 112, care anunța o posibilă blocare a unui convoi format din mai multe autoturisme, în munți, pe tronsonul Câmpu lui Neag (Hunedoara) și Cerna Sat (Gorj).

Marți seara, jandarmii montani și salvamontiștii din Hunedoara, Gorj și Caraș-Severin au ajuns și ei la convoi și au sprijinit acțiunile de evacuare a mașinilor, de pe drumul închis.

„Din cauza lipsei de informații corecte și actuale, grupul organizat de mașini s-a deplasat după trakul de GPS dat de organizatori, intrând pe un drum închis circulației publice și semnalizat în acest sens. Câteva mașini și-au spart băile de ulei, foarte multe și-au distrus tobele de eșapament, situație în care, coloana de mașini s-a oprit pe o lungime de circa 30 de kilometri, așteptând indicații de la organizatori, indicații ce nu puteau fi transmise, în lipsa semnalului telefonic. Alături de polițiști și personalul ISU, salvamontiștii au discutat cu toți conducătorii auto și i-au îndrumat în direcțiile de retragere din zonă către județele Gorj, Caraș și Hunedoara. Au existat și câteva mici intervenții medicale, în principal plăgi și traumatisme, rezultate din situații fără legătură cu evenimentul”, a informat Salvamont România.

Doi excursioniști au avut nevoie de ajutor medical, iar un altul a fost adus la spital, în stare de epuizare psihică.

Drumul din munți, blocat în sălbăticie

Drumul Național 66A are o poveste aparte. Șoseaua (video) începe de la marginea municipiului Petroşani, pe valea Jiului de Vest, şi traversează oraşele Aninoasa, Vulcan, Lupeni şi Uricani. Acest sector al DN 66A, de circa 15 kilometri, a fost construit înainte de 1989, iar în ultimele decenii nu a beneficiat de lucrări ample de reabilitare. Din Uricani, locul de unde în anii 2000 a continuat construcţia DN 66A spre Băile Herculane, valea se îngustează, oferind privelişti spctaculoase.

În anii 2000, drumul a mai fost modernizat pe alți 20 de kilometri, între Uricani (judeţul Hunedoara) şi Câmpuşel, aflat la limita Hunedoarei cu judeţul Gorj. Şoseaua trece prin satele Valea de Brazi şi Câmpul lui Neag, iar la Câmpuşel, o fostă cabană vânătorească, devine un drum forestier impracticabil cu autoturismele, care intră în judeţul Gorj, continuându-şi traseul prin Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei.

De la Câmpușel, continuarea lucrărilor a fost oprită, investiţia fiind contestată de mai multe organizaţii de mediu, care reclamau faptul că noua șosea afectează habitatele mai multor specii protejate de animale. Localnicii şi primarii oraşelor din Valea Jiului au cerut reluarea proiectului de infrastructură, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat în următorii ani.

Din Câmpuşel, drumul forestier traversează Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei, pe o distanţă totală de aproape 80 de kilometri, iar pe mai multe porţiuni a rămas impracticabil cu autoturismele.

Din 2018, din cauza pericolului pe care îl reprezintă drumul prin munţi, drumul a rămas închis circulaţiei maşinilor pe o porţiune de circa 40 de kilometri, între Câmpu lui Neag (Hunedoara) şi Cerna Sat (Gorj).

În 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitaţie publică proiectarea şi construcţia unui sector de 20 de kilometri al DN 66, între Câmpușel și localitatea Cerna Sat, care trece prin rezervația de pe valea Cernei. Investiția a fost estimată la 240 de milioane de lei, însă licitația a fost anulată. Nici cei 30 de kilometri dintre Cerna Sat şi până în apropiere de Băile Herculane nu sunt modernizaţi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.