Avionul dispărut, deturant de un pilot „experimentat”

Autor: A. Dumitrescu, Redactor

Publicat: 15-03-2014

Actualizat: 15-03-2014

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro



Doar "un pilot experimentat, competent şi în activitate" ar putea să facă aşa ceva, a declarat sâmbătă pentru AFP un oficial militar malaysian care participă la operaţiunile de căutare efectuate într-o zonă imensă cuprinsă între Marea Chinei de Est şi Oceanul Indian.


Oficialul, care s-a exprimat sub acoperirea anonimatului, a precizat că această ipoteză se bazează pe date înregistrate de un radar militar şi care nu au fost publicate.

Radarul a continuat să detecteze un aparat de zbor timp de mai multe ore, după ce zborul MH370 a dispărut din ecranele radarelor civile, a spus el.

Avionul s-a îndreptat către Oceanul Indian, în sens opus rutei care ar fi trebuit să o urmeze pentru a ajunge de la Kuala Lumpur la Beijing.

"Se pare că (această persoană) ştia foarte bine cum să evite radarele civile. Se pare că le-a studiat foarte îndeaproape", a adăugat oficialul militar.

Zborul MH370 a dispărut din ecranele radarelor civile după o oră de la decolare. Ultima poziţie cunoscută este undeva la jumătatea drumului, între coastele Malaysiei şi Vietnamului.

Circumstanţele dispariţiei avionului companiei Malaysia Airlines, care avea 239 de persoane la bord, rămân învăluite în mister.

Boeing 777 este unul dintre cele mai sigure avioane de pasageri din lume.

New York Times: Avionul Boeing 777 şi-ar fi schimbat direcţia şi altitudinea de mai multe ori

Avionul de tip Boeing 777, dispărut în urmă cu o săptămână la puţin timp după ce decolase de la Kuala Lumpur în direcţia Beijing, şi-ar fi schimbat direcţia şi altitudinea de mai multe ori înainte de a pierde contactul cu turnul de control, a afirmat vineri New York Times, citat de AFP.

Potrivit cotidianului american, care citează surse apropiate anchetei, avionul ar fi urcat până la 45.000 de picioare (13.700 de metri altitudine), peste limita autorizată pentru un Boeing 777.

Semnalele radarelor indică faptul că avionul ar fi coborât ulterior până la o altitudine de 23.000 de picioare în apropiere de Penang, o insulă malaysiană foarte populată.

Aparatul de zbor, care se îndrepta atunci spre sud-vest, ar fi urcat din nou şi şi-ar fi schimbat cursul către nord-vest, în direcţia Oceanului Indian.

Dezvăluirile New York Times intervin în contextul în care Pentagonul a confirmat trimiterea navei USS Kid şi a avionului de supraveghere de tip P-8 Poseidon pentru a participa la operaţiunile de căutare.

"La solicitatea Malaysiei, USS Kid se află la nord de Strâmtoarea Malacca, în ceea ce numim zona de căutare de vest", a precizat un purtător de cuvânt al Pentagonului, colonelul Steven Warren. Acest distrugător se pregăteşte să efectueze căutări în Marea Andaman şi în Golful Bengal, a adăugat el.

Avionul de supraveghere de tip P-8 Poseidon "va efectua căutări într-o zonă mai extinsă (...), în partea de nord a Golfului Bengal şi în nordul Oceanului Indian", a continuat el.

Circumstanţele dispariţiei avionului companiei Malaysia Airlines, care avea 239 de persoane la bord, rămân învăluite în mister.

Căutările s-au concentrat iniţial asupra Mării de Sud a Chinei, la est de Malaysia, pe ruta avionului. Ultima poziţie cunoscută este undeva la jumătatea drumului, între coastele Malaysiei şi Vietnamului.

Apoi, căutările au fost extinse către Oceanul Indian, al treilea ca mărime în lume şi cu o adâncime medie de 3.900 de metri. Însă acestea nu au condus la niciun rezultat până în prezent, în pofida mobilizării unor mijloace "fără precedent", potrivit Kuala Lumpur.

Mediafax
Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri