Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Banii din reducerea TVA la alimente s-au dus tot pe mancare/ STUDIU

alimente

Conform statisticii oficiale, reducerea TVA-ului la produse alimentare si la bauturi nealcoolice aplicata in iunie anul acesta s-a tradus intr-o inflatie negativa medie a preturilor de -6.8% in perioada iunie – septembrie 2015. Sumele de bani rezultate din ieftinirea alimentelor au fost economisite initial, apoi s-au cheltuit tot pe mancare.

Institutul de cercetari de piata GfK Romania a tinut sa afle in ce mod au fost folositi banii economisiti cu reducerea TVA la alimente. Au fost luate in calcul mai multe ipoteze:

-         romanii au avut acelasi comportament de cumparare, pastrand astfel suma ramasa in portofelul lor;

-         au cumparat mai mult;

-         au cumparat mai scump;

-         s-au reorientat catre alte categorii de marfuri.

Studiul a relevat ca, din suma totala pe care romanii ar fi putut sa o economiseasca in urma unor preturi mai mici, 76% a fost reintrodusa in circuitul cumparaturilor de larg consum. Mai exact:

-         mai mult de jumatate din aceasta suma a fost directionata catre produsele alimentare si bauturile nealcoolice;

-         17% au mers catre zona produselor nealimentare – produse de ingrijire personala si de ingrijire a casei.

-         Restul sumei a ramas in buzunarul romanilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumparare a suferit modificari fata de momentul prim al impactului scaderii preturilor. La inceput, desi tot aproximativ 70% din sume reveneau in domeniul alimentar, proportia dintre produsele alimentare si cele nealimentare a fost aproximativ egala (iunie – iulie 2015). Studiul GfK remarca, in special pentru produsele de ingrijire personala, tendinta de a cumpara produse dintr-un segment de pret superior. Intre timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind in cea mai mare parte catre bunurile alimentare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.